– Skoro sposób korzystania z mediów społecznościowych przenosi się na telewizory, my również musimy tam być – powiedział Adam Mosseri. Zaznaczył, że na razie nie ma żadnych oficjalnych ogłoszeń, ale Meta „bada możliwości” w tym kierunku. – Chcemy, by Instagram był obecny w atrakcyjnej formie na wszystkich istotnych urządzeniach – dodał, przyznając, że żałuje, iż firma nie zajęła się tym tematem kilka lat wcześniej.
Instagram ewoluuje w kierunku platformy wideo
Adam Mosseri podkreślił, że pionowe wideo, które dominuje w treściach publikowanych na Instagramie, może dobrze sprawdzić się również w formacie telewizyjnym. Jednocześnie wykluczył pomysł kupowania praw do transmisji sportowych czy innych ekskluzywnych treści z Hollywood – w przeciwieństwie do wielu platform streamingowych.
Instagram, należący do Meta Platforms, ma już 3 miliardy aktywnych użytkowników miesięcznie. W ostatnich latach przeszedł znaczącą ewolucję – od aplikacji skupionej na zdjęciach do platformy, której filarami stały się prywatne wiadomości, relacje (Stories) oraz krótkie formy wideo Reelsy.
Instagram wzmacnia pozycję Reelsów w aplikacji
To właśnie Reelsy pozostają głównym obszarem rozwoju Instagrama, który intensywnie rywalizuje z TikTokiem należącym do ByteDance. W ubiegłym miesiącu Adam Mosseri ogłosił, że ikona Reelsów zostanie bardziej wyeksponowana w pasku nawigacyjnym aplikacji, a nowa wersja Instagrama na iPada domyślnie otwiera się właśnie w zakładce Reels, a nie w tradycyjnym kanale głównym. W Indiach, gdzie Instagram testuje nowy układ aplikacji, użytkownicy już teraz mogą doświadczać tej zmiany.
Platforma stara się również wykorzystać niepewność związaną z przyszłością TikToka w USA. Na początku roku wprowadziła własny edytor wideo jako alternatywę dla popularnej aplikacji CapCut od ByteDance. Adam Mosseri mówił we wrześniu w rozmowie z agencją Bloomberg, że duża część przyszłego wzrostu Instagrama pochodzić będzie z Indii, gdzie TikTok pozostaje zablokowany.