Instagram ma trafić na telewizory. Chce konkurować z YouTube’em

ON, Bloomberg
opublikowano: 2025-10-10 07:59

Instagram planuje rozszerzyć swoją obecność na ekranach telewizorów. Jak zapowiedział szef platformy Adam Mosseri podczas konferencji Bloomberg Screentime w Los Angeles, firma rozważa stworzenie dedykowanej aplikacji telewizyjnej, co miałoby pomóc jej dotrzeć do szerszego grona odbiorców i zwiększyć konkurencję z YouTube’em – serwisem, który już od lat umożliwia wygodne oglądanie filmów na dużym ekranie – podaje agencja Bloomberg.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

– Skoro sposób korzystania z mediów społecznościowych przenosi się na telewizory, my również musimy tam być – powiedział Adam Mosseri. Zaznaczył, że na razie nie ma żadnych oficjalnych ogłoszeń, ale Meta „bada możliwości” w tym kierunku. – Chcemy, by Instagram był obecny w atrakcyjnej formie na wszystkich istotnych urządzeniach – dodał, przyznając, że żałuje, iż firma nie zajęła się tym tematem kilka lat wcześniej.

Instagram ewoluuje w kierunku platformy wideo

Adam Mosseri podkreślił, że pionowe wideo, które dominuje w treściach publikowanych na Instagramie, może dobrze sprawdzić się również w formacie telewizyjnym. Jednocześnie wykluczył pomysł kupowania praw do transmisji sportowych czy innych ekskluzywnych treści z Hollywood – w przeciwieństwie do wielu platform streamingowych.

Instagram, należący do Meta Platforms, ma już 3 miliardy aktywnych użytkowników miesięcznie. W ostatnich latach przeszedł znaczącą ewolucję – od aplikacji skupionej na zdjęciach do platformy, której filarami stały się prywatne wiadomości, relacje (Stories) oraz krótkie formy wideo Reelsy.

Instagram wzmacnia pozycję Reelsów w aplikacji

To właśnie Reelsy pozostają głównym obszarem rozwoju Instagrama, który intensywnie rywalizuje z TikTokiem należącym do ByteDance. W ubiegłym miesiącu Adam Mosseri ogłosił, że ikona Reelsów zostanie bardziej wyeksponowana w pasku nawigacyjnym aplikacji, a nowa wersja Instagrama na iPada domyślnie otwiera się właśnie w zakładce Reels, a nie w tradycyjnym kanale głównym. W Indiach, gdzie Instagram testuje nowy układ aplikacji, użytkownicy już teraz mogą doświadczać tej zmiany.

Platforma stara się również wykorzystać niepewność związaną z przyszłością TikToka w USA. Na początku roku wprowadziła własny edytor wideo jako alternatywę dla popularnej aplikacji CapCut od ByteDance. Adam Mosseri mówił we wrześniu w rozmowie z agencją Bloomberg, że duża część przyszłego wzrostu Instagrama pochodzić będzie z Indii, gdzie TikTok pozostaje zablokowany.