Insurtech z Singapuru kupił polskie Digital Care

Agnieszka MorawieckaAgnieszka Morawiecka
opublikowano: 2023-10-18 15:01

Bolttech wzmacnia obecność w regionie EMEA. Na celownik wziął Polskę, Chorwację, Litwę i RPA.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Globalny insurtech łączący ubezpieczycieli z dystrybutorami i ich klientami rozwija platformę do dystrybucji tzw. embeded insurance (ubezpieczenia wbudowane). Obsługuje klientów na ponad 30 rynkach w Stanach Zjednoczonych, Azji i Europie.

W maju ogłosił, że zebrał 196 mln USD w kolejnej rundzie inwestycyjnej przeprowadzonej przez japońską firmę ubezpieczeniową Tokio Marine, globalnego giganta z branży ubezpieczeń na życie – MetLife oraz malezyjski państwowy fundusz Khazanah Nasional. Jak podał bolttech, którego wycena sięga 1,6 mld USD, pozyskane środki przeznaczy nie tylko na rozwój organiczny, ale także przyspieszenie międzynarodowego wzrostu.

We wrześniu do grona inwestorów bolttechu weszła firma inwestycyjna LeapFrog, która uzupełniła majową rundę finansowania o kwotę 50 mln USD.

Wygląda na to, że insurtech realizuje zapowiedzi ekspansji międzynarodowej, bo kupił właśnie Digital Care, założoną w 2012 r. przez Aleksandra Wistubę i Mirosława Kościńskiego firmę zajmującą się serwisem, wynajmem i naprawą elektroniki użytkowej (smartfony, laptopy, tablety).

- Osiągnięcia Digital Care w zakresie innowacji i jakości obsługi klienta w połączeniu z ogromnym doświadczeniem w embedded protection sprawiają, że jest dla nas idealnym partnerem, który wesprze nasz rozwój zarówno w regionie EMEA, jak i globalnie – mówi Rob Schimek, dyrektor generalny bolttechu.

Przez ponad dekadę Digital Care zdążył zbudować biznes w 12 krajach Europy, Azji, Ameryki Południowej i Afryki, w których współpracuje z największymi operatorami telekomunikacyjnymi, dystrybutorami, serwisami naprawczymi, firmami ubezpieczeniowymi. Firma zatrudnia pół tysiąca osób, a z jej usług dotychczas skorzystało ok. 8 mln klientów.