Integracja odbiła się na UPC

MEW
opublikowano: 14-02-2013, 13:58

Największy w kraju operator telewizji kablowej zwiększył w czwartym kwartale zasięg, pozyskał klientów internetowych i ogółem. Stracił natomiast analogowych klientów TV.

Liberty Global, właściciel UPC Polska, pozyskał 8,2 tys. klientów w czwartym kwartale 2012 roku i miał ich 1,47 mln na koniec 2012 roku. W całym 2012 roku ich liczba spadła prawie o 2 proc.

Klienci korzystali na koniec roku z 2,6 mln usług (RGU), co oznacza wzrost o 56,2 tys. w czwartym kwartale.

Z telewizji analogowej zrezygnowało 46,7 tys. klientów w czwartym kwartale, co dało ich liczbę na poziomie 546 tys. na koniec roku. UPC pozyskało natomiast 40,9 tys. klientów telewizji cyfrowej 756,3 tys. na koniec roku).

Operator podłączył 34,6 tys. klientów do sieci internetowej w czwartym kwartale, co dało mu 854,7 tys. klientów na koniec 2012 roku. Dla porównania, Telekomunikacja Polska podłączyła 82 tys. klientów szerokopasmowego internetu w czwartym kwartale, co dało jej 7,1 mln klientów usługi na koniec 2012 roku.

Usługa telefoniczna zainteresowała 27,4 tys. nowych abonentów (459 tys. na koniec 2012 roku)

UPC rozszerzyło zasięg sieci o 60,6 tys. gospodarstw domowych do 2,5 mln.

W całym 2012 roku liczba klientów spadła prawie o 2 proc, ale liczba RGU wzrosła prawie o 4 proc. Spadek liczby abonentów to głownie wynik odpływu klientów telewizji analogowej/

- Na ubiegłoroczne wyniki wpłynęła integracja z Asterem i odchodzenie klientów analogowych do spółdzielni – mówi Lidia Stępinska-Ustasiak z biura prasowego UPC.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MEW

Polecane