Intel wyda 20 mld USD na rozbudowę mocy produkcyjnych

Tadeusz Stasiuk
opublikowano: 24-03-2021, 07:22

Z uwagi na niedostatek chipów na rynku, Intel zdecydował się znacząco zwiększyć swoje moce produkcyjne. Głównie w Stanach Zjednoczonych. Przeznacza na ten cel aż 20 mld USD, informuje Reuters.

fot. Bloomberg

Amerykański gigant rynku półprzewodników, który jako jeden z nielicznych zarówno projektuje, jak i wytwarza chipy, ma przy tym jeszcze jeden ważny cel. Poprawę nadszarpniętej nieco ostatnio reputacji, którą w segmencie procesorów do komputerów klasy PC „podgryzają” od pewnego czasu nowe produkty konkurencyjnego producenta, AMD. Do tego doszły awarie, które doprowadziły do opóźnień w produkcji.

Intel zamierza przeznaczyć na budowę dwóch fabryk w Arizonie i otwarcie swoich zakładów dla zewnętrznych klientów 20 mld USD. W tym drugim przypadku oznaczać to będzie rzucenie poważnego wyzwania azjatyckim firmom, w tym TSMC i Samsungowi, które w wielu przypadkach nastawione są na produkcję kontraktową.

Inwestycja w Arizonie ma być zlokalizowana w istniejącym już kampusie w Chandler i pociągnie za sobą stworzenie około 3 tys. stałych miejsc pracy. Nowe fabryki skupią się na produkcji najnowocześniejszych chipów komputerowych, a nie na starszych lub specjalistycznych technologiach.

W opublikowanej prognozie na 2021 r. Intel zakłada, że jego przychody wyniosą około 72 mld USD, zaś skorygowany zysk na akcję 4,55 USD. Nieco większe „apetyty” mają analitycy z Wall Street. Mediana ich prognoz zakłada bowiem sprzedaż rzędu 72,9 mld USD i EPS w kwocie 4,77 USD.

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane