InterContinental razy siedem

Małgorzata Grzegorczyk
opublikowano: 27-03-2007, 00:00

Siedem to magiczna liczba. Gdyby ją jeszcze przemnożyć przez siedem, wyjdzie całkiem zacna sieć hoteli.

Inwestycje Czterej partnerzy giganta rozbudują polską część

Siedem to magiczna liczba. Gdyby ją jeszcze przemnożyć przez siedem, wyjdzie całkiem zacna sieć hoteli.

Polska to nie Chiny, gdzie liczba hoteli należących do grupy Intercontinental (IHG) ma w trzy lata wzrosnąć z 65 do 120 i gdzie większość mieszkańców myśli, że Holiday Inn, jedna z sieci grupy, to chińska spółka. Ale i tak nad Wisłą będzie się działo. Notowana w Londynie hotelarska grupa, która jest właścicielem siedmiu marek, w tym prestiżowych Intercontinental czy Crowne Plaza, właśnie rozmawia z polskimi partnerami na temat przyspieszenia rozwoju.

Jest potencjał

Na razie ma w Polsce siedem obiektów.

— W ciągu pięciu lat mogłoby w Polsce powstać 25-30 hoteli. W dłuższym okresie 50 — zapowiada Rob Spiekerman, dyrektor operacyjny IHG na kraje Beneluksu i Europy Środkowej i Wschodniej.

Jego zdaniem, w Krakowie czy Wrocławiu mogłyby powstać hotele sieci Intercontinental, choć mniejsze niż warszawski. Rozwój czeka też markę Express By Holiday Inn (tylko jeden obiekt w Polsce).

— Jest ich mnóstwo w Niemczech. To świetny moment na poszerzenie sieci o Polskę. W przypadku tej marki im więcej hoteli, tym lepiej, bo działa efekt skali — uważa Rob Spiekerman.

Koszt budowy w tej sieci to średnio 65 tys. USD za pokój bez ceny gruntu (w przypadku Holiday Inn jest to 100-120 tys. USD). Czas budowy: sześć miesięcy. Właśnie powstał nowy prototyp hotelu Express By Holiday Inn, tańszy w budowie. To najszybciej rozwijająca się marka grupy, dziś na świecie jest 1650 takich hoteli.

— Rozmawiamy na ten temat z polskimi partnerami. Pytamy, jak możemy im pomóc, ale też jak oni mogą pomóc nam, by przyspieszyć rozwój sieci. W samej Warszawie jest miejsce dla 10 hoteli Holiday Inn lub Express By Holiday Inn. W Londynie mamy 60 takich hoteli, w Paryżu 29 — mówi przedstawiciel IHG.

Sprawdzeni partnerzy

Grupa będzie współpracować z obecnymi partnerami, czyli Warimpeksem, firmą Aquila Group, która kończy w podwarszawskim Józefowie budowę Holiday Inn, grupą banków i grupą brytyjskich inwestorów. Rob Spiekerman nie ujawnia ich nazw i nazwisk.

— Stawiamy na partnerów, którzy są zainteresowani wieloma projektami. Warimpex szuka lokalizacji pod budowę Holiday Inn i Express By Holiday Inn. Podobnie czyni Aquila Group — mówi szef IHG na nasz region.

— Chcielibyśmy, by nasz następny hotel powstał we Wrocławiu — ujawnia Marcin Górzyński z Aquila Group.

Grupa IHG jest gotowa inwestować własne pieniądze, choć — jak przyznaje jej przedstawiciel — obecnie operatorzy hotelowi raczej odchodzą od działalności związanej z nieruchomościami.

— To musi być dla nas strategiczny rynek, jak Wielka Brytania, Japonia, USA czy Chiny. Może i zainwestujemy w Polsce 50 mln USD. Kto to wie… — zastanawia się Rob Spiekerman.

Mogą zarobić…

Grupa Intercontinental ma w Polsce siedem obiektów. Są to Intercontinental w Warszawie, hotele Holiday Inn (Gdańsk, Kraków, Wrocław, Warszawa i budowany w podwarszawskim Józefowie) oraz Express By Holiday Inn (Kraków). Polski rynek ma spory potencjał. Wskaźnik liczby miejsc noclegowych na 10 tys. mieszkańców wynosił w 2005 r. 35, podczas gdy w Czechach 220. Firma Colliers International szacuje, że przychody z przemysłu hotelarskiego wzrosną z 6 proc. do 10-12 proc. Według Instytutu Turystyki, w 2010 r. w hotelach i innych miejscach noclegowych zatrzyma się w Polsce 6 mln obcokrajowców.

…i już zarabiają

Intercontinental Hotels Group zwiększyła w ubiegłym roku przychody o 13 proc., do 805 mln GBP, a zysk operacyjny o 16 proc., do 201 mln GBP. Grupa ma siedem marek: Intercontinental, Crowne Plaza, Hotel Indigo, Holiday Inn, Express By Holiday Inn, Staybridge Suites i Candlewood Suites.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy