Internauci: Google najbardziej wpływową marką świata

(Paweł Kubisiak)
opublikowano: 2006-01-24 11:22

Wyszukiwarka internetowa Google została uznana przez internautów za najbardziej wpływową markę świata – wynika z badań branżowego serwisu Brandchannel.com. Drugie miejsce zajął producent Maców i iPodów, amerykański koncern Apple, a trzecie komunikator internetowy Skype.

Wyszukiwarka internetowa Google została uznana przez internautów za najbardziej wpływową markę świata – wynika z badań branżowego serwisu Brandchannel.com. Drugie miejsce zajął producent Maców i iPodów, amerykański koncern Apple, a trzecie komunikator internetowy Skype.

W Europie najpopularniejszą marką według internautów był fiński producent telefonów komórkowych Nokia. Kolejne miejsca zajęły: szwedzki producent mebli Ikea, Skype, hiszpańska sieć odzieżowa Zara i niemiecki producent luksusowych samochodów BMW. Pierwszą dziesiątkę dopełniają telewizja BBC, producent obuwia Adidas, arabska telewizja Al Jazeera, szwedzka sieć odzieżowa H&M i Aramex. Wysoka pozycja Al. Jazeery wynika zapewne z faktu, że twórcy rankingu uwzględnili w jednej grupie Europę i Afrykę.

W Ameryce północnej zwyciężył Apple, przed Google i siecią handlową Starbucks, w Azji Sony przed Toyotą i Samsungiem. W Ameryce Południowej i Środkowej najpopularniejszymi markami okazały się napoje alkoholowe – drink Corona i rum Bacardi. Trzecie miejsce zajął operator komórkowy Movistar. Widać tu południowy temperament - mieszkańcy regionu lubią i popić i pogadać.

W badaniach uczestniczyło 2528 respondentów, z tego 1295 z Europy i Afryki, 1158 z USA i Kanady; 841 z Azji i 508 z Ameryki Łacińskiej.

DA, brandchannel.com