Internauci wskazują braki e-rekrutacji
Firma jobpilot Polska przeprowadziła badanie ankietowe wśród osób odwiedzających serwis rekrutacyjny www.jobpilot.pl. Jego celem było poznanie opinii użytkowników serwisów rekrutacyjnych na temat ich oferty oraz skuteczności e-rekrutacji.
72 proc. badanych przyznało, iż co najmniej raz w tygodniu zagląda na strony e-rekruterów. Systematyczny monitoring rynku pozwala im być zawsze na bieżąco i zapobiega przeoczeniu korzystnej oferty. Okazało się też, że użytkownicy serwisów rekrutacyjnych przywiązują się do swoich ulubionych witryn. Korzystanie wyłącznie z jednego internetowego „biura pracy” deklaruje 37 proc. ankietowanych, z dwóch — 29 proc. Osoby zaglądające do pięciu i więcej tego typu serwisów stanowią 10 proc. badanych. Większość internautów zagląda do serwisów ze względu na oferty pracy (51 proc. respondentów), jednak poszukujący pracy cenią sobie także możliwość spotkań z pracodawcą w internetowych kawiarenkach (chatach), dostęp do zagranicznych źródeł zatrudnienia, możliwość tworzenia własnych stron startowych oraz aktualne informacje z rynku pracy. Dzięki aplikowaniu przez Internet, na rozmowy kwalifikacyjne zostało zaproszonych 38 proc. badanych osób, jednak tylko dla 11 proc. zakończyły się one zdobyciem posady. Na podstawie odpowiedzi osób badanych dowiedziono także, że do przesłania pracodawcy dokumentów aplikacyjnych najczęściej wykorzystywana jest poczta elektroniczna (41 proc.), natomiast 33 proc. starających się o pracę dostarcza swoje CV osobiście, a 24 proc. przesyła je pocztą tradycyjną. Najrzadziej do tego celu stosuje się fax (2 proc.). Osobom biorącym udział w sondażu zadano także pytanie otwarte dotyczące obszarów, w których serwisy rekrutacyjne powinny się doskonalić. Okazało się, że duża liczba internautów (40 proc.) jest zadowolona z obecnej oferty, ale zauważają także pewne braki. Na pierwszym miejscu stawiają oczywiście oferty pracy. Większość internautów (45 proc.) uważa, iż jest to najwartościowszy zasób, o który e-rekruterzy muszą się szczególnie troszczyć. Kolejne braki wskazane przez ankietowanych, to m. in. zbyt mało ofert i informacji dla osób rozpoczynających karierę oraz konkretnych danych o płacach na określonych stanowiskach. KG