Internautki nie ufają obiecankom w sieci

RAF
opublikowano: 17-11-2008, 00:00

Młode kobiety mają ogromne wymagania wobec serwisów internetowych firm kosmetycznych. Wolą rady koleżanek.

Młode kobiety mają ogromne wymagania wobec serwisów internetowych firm kosmetycznych. Wolą rady koleżanek.

Źródłem rzetelnej wiedzy o kosmetykach i rekomendacji są dla internautek inne konsumentki. Z jednej strony — nie ufają prezentowanym w mediach obietnicom i zapewnieniom producentów kosmetyków. Ale z drugiej — wpływ na zakupy ma jednak postrzeganie marki jako przyjaznego i otwartego eksperta. Tak wynika z przeprowadzonego przez poznańską agencję Symetria testu serwisów producentów kosmetyków. Przy okazji udało się zidentyfikować dziedziny, w jakich producenci, dystrybutorzy i sprzedawcy balsamów, mleczek i fluidów mogą poprawić komunikację z klientkami przez swoje serwisy internetowe.

Czego oczekują od nich kobiety? Wiele. Przede wszystkim: informacji o produkcie, jego składzie i działaniu, wiedzy kosmetologicznej przedstawionej w prosty sposób, opinii innych konsumentek i ekspertów, dostosowania produktów i informacji o nich do potrzeb wynikających z wieku klientki, a wreszcie — pełnej opieki, czyli całej gamy produktów z danej linii, które można dobierać zgodnie z własnymi potrzebami. Oprócz tego panie chcą, żeby serwisy podawały informacje o cenach, możliwości zakupu, promocjach oraz potwierdzały jakość, skuteczność i naturalność kosmetyku wynikami badań. Serwis powinien przy tym odznaczać się łat- wością nawigacji i prostotą w prezentowaniu treści. Młode kobiety nie znoszą fajerwerków graficznych.

Symetria przeprowadziła test z udziałem użytkowniczek od 20 do 30 lat na czterech wybranych serwisach producentów kosmetyków do pielęgnacji twarzy: Nivea.pl, Eris.pl, Garnier.pl i Ziaja.pl.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: RAF

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu