Internet dogania telewizję

opublikowano: 05-08-2018, 22:00

140 mln zł O tyle wydatki na reklamę internetową w Polsce w pierwszym kwartale tego roku były wyższe niż rok wcześniej.

140 mln zł O tyle wydatki na reklamę internetową w Polsce w pierwszym kwartale tego roku były wyższe niż rok wcześniej. Przekroczyły 1 mld zł, a wzrost r/r wyniósł 16,5 proc. Takie są wyniki najnowszej edycji badania „IAB AdEx”, przeprowadzonego przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska oraz PwC.

Przełom 2018 i 2019 to prognozowany historyczny punkt zwrotny w obrazie rynku reklamowego, kiedy to łączne wydatki na wszystkie formaty reklamy cyfrowej powinny przekroczyć wydatki na telewizję. Pierwszy kwartał z tej perspektywy jest dobrym prognostykiem dla takiego scenariusza” — czytamy w informacji prasowej o badaniu.

Jak zwykle największy udział w reklamowym torcie miała reklama graficzna (display), która odpowiada za jego połowę i wyprzedza reklamę w wyszukiwarkach (SEM) oraz ogłoszenia. Wszystkie te trzy kategorie zanotowały wzrost nakładów rok do roku, podczas gdy spadły wydatki reklamodawców na e-mail marketing. Już blisko jedna czwarta reklam (23,4 proc.) wyświetlana jest na urządzeniach mobilnych. To wzrost o ponad 30 proc. w porównaniu do pierwszego kwartału 2017 r.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / Internet dogania telewizję