Internet i osobowość

BARTOSZ KACZMARCZYK prezes Loyd Inwestycje i Zarządzanie, do której należy Polski Holding Rekrutacyjny
opublikowano: 24-03-2014, 00:00

KOMENTARZ

Internet zrewolucjonizował komunikację międzyludzką i wpłynął na niemal każdy aspekt naszego życia. Dla rekrutacji najistotniejszy wydaje się rozwój mediów społecznościowych. Ich użyteczność została doceniona i zaadaptowana do potrzeb rynkowych już na początku ich funkcjonowania. Rozwiązanie to zyskuje popularność i wypiera tradycyjne metody, np. ogłoszenia w gazetach czy telegazecie, które zwłaszcza dla młodych ludzi są archaiczne, choć jeszcze nie tak dawno były głównym kanałem komunikacji między firmą a potencjalnym pracownikiem. Mimo to prowadzenie rekrutacji w mediach społecznościowych jest w Polsce nadal traktowane jako narzędzie wspierające. Według raportu GUS wykorzystuje je zaledwie 6 proc. firm. Dla porównania w USA odsetek ten przekracza 90. Tak wielka dysproporcja jest tym dziwniejsza, że wśród Polaków szukających pracy social media są bardzo popularne. Międzynarodowy raport firmy KellyOCG pokazuje, że Polska wyróżnia się na tym polu na tle innych krajów europejskich — aż 52 proc. osób w naszym kraju twierdzi, że posługuje się mediami społecznościowymi w celu znalezienia pracy.

Choć statystyki nie świadczą o najlepszej kondycji polskiego „social recruitingu”, to firmy coraz częściej decydują się na nowoczesne sposoby rekrutacji.

Branża HR nigdy wcześniej nie działała tak sprawnie, co niewątpliwie jest zasługą wykorzystania internetu. Jego popularyzacja pozwoliła na stworzenie mechanizmów, które inicjują i ułatwiają komunikację między pracodawcą a potencjalnym pracownikiem. Odpowiednio skoordynowana rekrutacja on-line umożliwia firmom dotarcie do kandydata, który spełnia ich wymagania. Nie należy jednak zapominać, że najważniejszy jest czynnik ludzki, a jakikolwiek klucz kategoryzacyjny nie jest w stanie zastąpić efektów rozmowy twarzą w twarz ani ocenić osobowości kandydata. Działania prowadzone przez specjalistów ds. HR polegają na połączeniu tych dwóch etapów: rekrutacji on-line i indywidualnych rozmów kwalifikacyjnych.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Mimo rozwoju technologii zasoby ludzkie są nadal najważniejszym czynnikiem decydującym o sukcesie firmy. Pracownicy, ich kwalifikacje, osiągnięcia i osobowości to wartości, których nie da się zastąpić. Dzięki internetowi komunikujemy się sprawniej, działamy szybciej i możemy regularnie aktualizować informacje. Nowoczesne rozwiązania pomagają przeprowadzić wstępną selekcję, ale po niej następuje weryfikacja. Spotkania rekrutacyjne pozwalają zarówno firmom, jak i kandydatom wyrobić opinie o sobie. W tej sytuacji informacje zaczerpnięte z sieci stają się drugorzędne, a wygrywa osobowość.

Prowadzenie rekrutacji w mediach społecznościowych jest w Polsce nadal traktowane jako narzędzie wspierające. Według raportu GUS wykorzystuje je zaledwie 6 proc. firm. Dla porównania w USA odsetek ten przekracza 90.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: BARTOSZ KACZMARCZYK prezes Loyd Inwestycje i Zarządzanie, do której należy Polski Holding Rekrutacyjny

Polecane