Internet pomoże eksportować

opublikowano: 12-12-2012, 00:00

Wyjście na zagraniczne rynki może być prostsze dzięki narzędziom internetowym. Firmy tego nie doceniają.

Każdy przedsiębiorca, a szczególnie ten, który chce się rozwijać poprzez wyjście na zagraniczne rynki, powinien zdawać sobie sprawę z możliwości, jakie daje internet. Raport The Boston Consulting Group „Polska internetowa” pokazuje, że wciąż ponad połowa małych i średnich firm w Polsce nie postrzega sieci jako narzędzia dotarcia do międzynarodowych klientów i nie jest świadoma możliwości promocyjnych, jakie daje.

Co prawda, jak wynika z najnowszego badania Millward Brown SMG/KRC „Internetowa rewolucja”, coraz więcej polskich przedsiębiorców deklaruje używanie internetu, ale w działalności eksportowej firmy wykorzystują go jedynie w podstawowym zakresie. 79 proc. przedsiębiorców prowadzących eksport korzysta z internetu, 70 proc. posiada stronę internetową, a zaledwie 31 proc. ma jej wersję w języku obcym. E-sklep w języku obcym ma zaledwie 6 proc. firm.

Warto przy tym zauważyć, że aż 68 proc. firm przyjmujących zamówienia z innych krajów UE przez internet to firmy małe, średnie stanowią 26 proc., a duże 6 proc. — wynika z badania Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową „Działalność transgraniczna polskich sklepów internetowych”. Rękę do firm, które chcą zaistnieć na zagranicznych rynkach, wyciągają Google, Home.pl i PKPP Lewiatan, którzy w ramach nowej odsłony akcjiInternetowa Rewolucja Bez Granic oferują małym i średnim przedsiębiorcom darmowe stworzenie wizytówki na mapach Google’a i profesjonalnej strony internetowej w domenie. eu, oraz wypróbowanie reklamy w wyszukiwarce w 26 językach obcych ze wsparciem ekspertów przez 3 miesiące od uruchomienia kampanii. Akcji patronuje Ministerstwo Gospodarki.

— Chcemy, żeby przedsiębiorcy mogli wypróbować narzędzia internetowe i samodzielnie zdecydować, czy będą to koszty niezbędne w ich biznesie — mówi Sebastian Christow, dyrektor Departamentu Gospodarki Elektronicznej w Ministerstwie Gospodarki. Warto spróbować. Raport „Polska internetowa” pokazuje, że firmy aktywnie wykorzystujące internet odnotowują większy eksport — 30 proc. takich przedsiębiorców sprzedaje za granicę więcej niż 10 proc. swoich produktów. Tylko 15 proc. firm mało aktywnych może odnotować podobny efekt.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu