Internet zagrażapośrednikom

Radosław Górecki
opublikowano: 20-06-2000, 00:00

Internet zagrażapośrednikom

Powstaje wirtualny serwis nieruchomościowy

TERAZ INTERNET: Janet Choynowski, była prezes agencji nieruchomości Prime Property, a obecnie prezes immobel.com., zapowiada rewolucję na rynku nieruchomości. Uważa, że w dobie Internetu pośrednik w obrocie nieruchomościami nie jest potrzebny. fot. BS

Amerykańsko-angielska spółka tworzy w Polsce stronę internetową, na której będzie można zamieszczać oferty sprzedaży nieruchomości. Obrót ma się odbywać bez pośrednictwa agentów.

Stronę www.immobel.com stworzyła spółka z kapitałem amerykańskim i brytyjskim World Wide Property Web Inc. Ma być ona swoistą bazą danych, zawierającą oferty sprzedaży bądź wynajmu nieruchomości, pochodzące bezpośrednio od ich właścicieli. Spółka prowadząca serwis nie będzie pobierać prowizji od dokonanych transakcji.

Jak zarobią

Sposób na zarobek jest prosty. Aby móc zamieścić ogłoszenie, trzeba będzie uiścić opłatę. Za najprostsze ogłoszenie — 200 zł, a za pełną ofertę — 450 zł. Dodatkowym źródłem dochodu spółki będzie pobieranie opłat za bannery reklamowe umieszczone na stronie.

— Nie będziemy jednak umieszczać reklam na wszystkich stronach. Chcemy współpracować z firmami świadczącymi dodatkowe usługi związane z nieruchomościami, np. z bankami, rzeczoznawcami, firmami ubezpieczeniowymi — informuje Janet Choynowsky, prezes spółki immobel.com, prowadzącej serwis w Polsce.

Tajemniczy inwestor

Janet Choynowsky nie chce ujawnić, ile kierowana przez nią spółka wydała na stworzenie tego serwisu. Informuje tylko, że koszty były bardzo wysokie oraz że w najbliższych dwóch latach spółka zainwestuje kolejne 10 mln USD. Janet Choynowsky nie chce też ujawnić dokładnych danych inwestorów.

— Mogę tylko powiedzieć, że jednym z nich jest Amerykanin, który na razie chce pozostać anonimowy — opowiada.

Ambitne plany

Zgodnie z tym, co zapowiada prezes Choynowsky, plany inwestorów są bardzo ambitne. Początkowo na stronie mają znaleźć się oferty z całej Polski. Na tym nie koniec, spółka planuje bowiem działalność w Hiszpanii, Francji i Niemczech. Strona ma być dostępna w języku polskim, angielskim, francuskim, niemieckim, rosyjskim, a nawet chińskim.

Przedstawiciele firmy nie chcą jednak odpowiedzieć na pytanie, kiedy spodziewają się pierwszych zysków z tej działalności.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Radosław Górecki

Polecane