Internet zastępuje torby z zakupami

opublikowano: 28-06-2018, 22:00

Wraz z liczbą użytkowników e-commerce rosną ich oczekiwania. Sklepy nie mogą tego lekceważyć.

Raport „E-commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska” potwierdza rozwój internetowego handlu w naszym kraju. Odsetek internautów, którzy robią zakupy online, zwiększył się w stosunku do ubiegłorocznego badania z 54 do 56 proc. Szczególnie wzrosła liczba kupujących za granicą — z 16 do 23 proc. Ponad jedna czwarta (26 proc.) ankietowanych uważa e-zakupy za w pełni bezpieczne (14 proc. w 2017 r.), a niemal połowa (49 proc.) za łatwe (41 proc. w poprzedniej edycji.).

Wśród e-klientów przeważają młodzi (64 proc. poniżej 34. roku życia), z wykształceniem co najmniej średnim (75 proc.), dobrze oceniający swoją sytuację materialną (54 proc.). Zdecydowana większość (82 proc.) używa do zakupów online laptopów, a 58 proc. korzysta ze smartfonów. Urządzenia mobilne jako narzędzie do zakupów przez internet są szczególnie popularne wśród klientów w wieku od 15 do 24 lat. Za e-commerce przemawia całodobowa dostępność sklepów i serwisów online — takiej odpowiedzi rok temu udzieliło 82 proc., a teraz — 87 proc. respondentów. Przed wyborem określonej placówki uczestnicy sondażu starają się poznać opinie o niej — robi tak 57 proc. kupujących (50 proc. w 2017 r.). Trzy najpopularniejsze metody płatności za e-zakupy to: szybki przelew (33 proc.), przelew tradycyjny (32 proc.) i płatność kartą (31 proc.) — wynika z raportu e-Izby „Omnicommerce. Kupuję wygodnie”.

— Polscy konsumenci są otwarci na nowinki technologiczne, więc firmy e-commerce powinny wdrażać najnowocześniejsze usługi automatyzujące i usprawniające transakcje. Rynek rozwija się szybko, czemu towarzyszą coraz większe wymagania klientów — tłumaczy Jacek Kinecki, dyrektor sprzedaży i marketingu serwisu Przelewy24. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Firmy / Internet zastępuje torby z zakupami