Przychody grupy wzrosły r/r o 11,3 proc. do 282,8 mln zł. Największy wpływ na wzrost na wzrost miała wyższa niż rynkowa frekwencja w kinach sieci Helios, która przełożyła się na wyższe o 22,7 proc. przychody ze sprzedaży biletów wynoszące 50,9 mln zł. Dodatkowo, pozytywny wpływ na poziom przychodów Grupy Agora miała działalność filmowa, której wpływy wyniosły 8,4 mln zł i która wraz z przychodami ze sprzedaży barowej odpowiada za wzrost przychodów z pozostałej sprzedaży do 39,7 mln zł.
Przychody ze sprzedaży usług reklamowych były wyższe o 4,1 proc. i wyniosły 115,5 mln zł. Przychody ze sprzedaży wydawnictw zwiększyły się o 13,6 proc. do 37,6 mln zł, a przychody ze sprzedaży usług poligraficznych klientom zewnętrznym wyniosły 39,1 mln zł i były nieznacznie niższe r/r.
EBITDA Grupy wzrosła do 25,9 mln zł. Wynik operacyjny to 2,5 mln zł, a strata netto przypisana akcjonariuszom jednostki dominującej 0,2 mln zł. Przed rokiem firma miała 9,6 mln zł straty netto.
- W pierwszym kwartale 2015 r. udało nam się utrzymać dwucyfrowe tempo wzrostu przychodów. Co jeszcze istotniejsze, Grupa odnotowała poprawę wyników operacyjnych na wszystkich poziomach oraz zysk netto. Ten sukces to bez wątpienia zasługa rekordowej frekwencji w kinach sieci Helios oraz dynamicznie rozwijającej się działalności filmowej w ramach segmentu Film i Książka. Jestem też bardzo zadowolony, że udaje nam się kolejny kwartał z rzędu zwiększać zarówno przychody ze sprzedaży wydawnictw, jak i przychody reklamowe Grupy - komentuje Bartosz Hojka, prezes zarządu Agory.
Agora podtrzymała szacunki tegorocznego wzrostu wartości wydatków na reklamę w Polsce w przedziale 2-4 proc., ale nie wyklucza, że tempo to może kształtować się w górnych granicach przewidywanego zakresu wzrostu, podała spółka.
Firma podała też, że rynek reklamy w Polsce wzrósł w I kw. 2015 r. o 3,5 proc. (po wzroście o 3,0 proc. r/r kwartał wcześniej). Reklamodawcy wydali w tym czasie na promowanie swoich produktów i usług blisko 1,7 mld zł.
W I kw. 2015 r. reklamodawcy zwiększyli wydatki reklamowe we wszystkich segmentach rynku z wyjątkiem prasy, podkreśla spółka. Według zaprezentowanych przez nią danych, w I kw. w segmencie TV odnotowano wzrost o 3,5 proc., w internecie - o 6,5 proc., w radiu - o 15 proc., w reklamie zewnętrznej - o 3,5 proc., w kinie - o 4,5 proc. Spadki odnotowały segmenty czasopisma - o 9 proc. i dzienniki - o 10,5 proc.