Czytasz dzięki

Inwestorzy odzyskali wiarę w dewelopera

opublikowano: 06-07-2015, 22:00

Od początku roku kurs JW Construction urósł o ponad 50 proc. Analityk DM BOŚ uważa, że spółka wraca na dobrą drogę.

Mizerne nawet na tle osłabionej branży wyniki, spadek wolumenu sprzedaży, nieudane inwestycje (jak Villa Campina i hotel pod Jaworzyną Krynicką) i emisja ratunkowa — ostatnie lata dla akcjonariuszy spółki, kontrolowanej przez Józefa Wojciechowskiego, były pasmem rozczarowań. Akcje spółki dołowały (między 2009 a 2014 r. ich wartość spadła o 80 proc.), ale na początku tego roku zła passa została przerwana.

— Widać wiele oznak potwierdzających powrót JWC na właściwą drogę. Wolumen sprzedaży rośnie, koszty sprzedaży i ogólnego zarządu zostały obniżone do racjonalnego poziomu, zaliczki od klientów są na dobrym poziomie, podobnie jak operacyjne przepływy pieniężne, a kryzys płynności także należy do przeszłości — uważa Maciej Wewiórski, analityk DM BOŚ, który wydał rekomendację „kupuj” dla akcji spółki, a cenę docelową wyznaczył na 5,60 zł.

To prawie 50 proc. powyżej kursu na GPW. Specjalista nie spodziewa się, by już w tym roku liczby z rachunku zysków i strat mogły przemówić szerszemu gronuinwestorów do wyobraźni — zysk netto ma wynieść ledwie 3,7 mln zł i dopiero w 2016 r. należy oczekiwać skokowej poprawy.

— Prognozujemy, że w 2016 r. zysk netto JW Construction sięgnie 68,3 mln zł, głównie za sprawą wysokiej marży realizowanej w projekcie Bliska Wola. Przewidywalność wyników finansowych za 2016 r. jest wysoka. Projekt Bliska Wola sprzedaje się bardzo dobrze (sprzedanych jest około 80 proc., czyli 1000 mieszkań), które mają zostać przekazane w etapie B1 i B2 — podkreśla Maciej Wewiórski, który zwraca uwagę na niską wycenę wskaźnikową spółki i — w jego ocenie — zbyt duże i niezasłużone dyskonto do porównywalnych spółek.

Analityk DM BOŚ prognozuje wysokie przepływy operacyjne spółki w latach 2015 i 2016, co powinno zaowocować wyraźnym spadkiem zadłużenia.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Polecane