Czytasz dzięki

Inwestorzy w rozszerzonej rzeczywistości

opublikowano: 03-06-2020, 22:00

Holo4Labs to spółka tworząca rozwiązania dla laboratoriów. W zbiórce udziałowej chce pozyskać przynajmniej 0,8 mln zł

Futurystyczne gogle to w niektórych branżach codzienność, a dla Holo4Labs to biznes. Spółka po latach współpracy z laboratoriami zdecydowała się na wypuszczenie nowego produktu, który ma ułatwić pracę badaczom.

Przemysław Budnicki, prezes Holo4Labs, znalazł miejsce na rynku na
usługi firmy. W ręku ma międzynarodowe kontakty, wsparcie dużej grupy i gotowy
produkt.
Zobacz więcej

SZKIEŁKO I OKO:

Przemysław Budnicki, prezes Holo4Labs, znalazł miejsce na rynku na usługi firmy. W ręku ma międzynarodowe kontakty, wsparcie dużej grupy i gotowy produkt. Fot. ARC

— Wyszliśmy z pomysłem na Holo4Labs kilka miesięcy po tym, gdy Microsoft zaoferował klientom gogle do mieszanej rzeczywistości (Mixed Reality). Dzisiaj nasze oprogramowanie korzysta z technologii Microsoft Hololens 2.0 i jest zintegrowane z systemem LIMS do zarzadzania procesami w laboratoriach Thermo Scientific SampleManager — mówi Przemysław Budnicki, prezes spółki.

Holo4Labs wywodzi się z grupy TenderHut, która oprócz świadczenia usług softwarowych zajmuje się produkcją.

— Wydzieliliśmy z grupy TenderHut samodzielną jednostkę Holo4Labs. Możemy dzięki temu łatwiej pozyskać finansowanie. Wydzielenie spółki to także chęć budowy niezależnej i silnej marki, która będzie wyceniona rynkowo — dodaje Przemysław Budnicki.

Cel minimalny zbiórki to 0,8 mln zł, a przy większym zainteresowaniu inwestorów wartość oferty może wzrosnąć do 1,2 mln zł. Pieniądze zostaną przeznaczone na rozwój technologii, a także budowanie sieci sprzedaży. Trzeci cel to uzyskanie kapitału na wkład własny do grantów i dotacji.Spółka złożyła wniosek w unijnym programie badawczym Horyzont2020. Model sprzedażowy zakłada dostarczanie klientom sprzętu ze zintegrowanym systemem do zarządzania laboratorium. Plan sprzedażowy przewiduje trzykrotny wzrost rok do roku w pierwszych trzech latach, a przez kolejne dwa lata — dwukrotny.

— Dostarczamy okulary, licencję na oprogramowanie i zapewniamy prace utrzymaniowe.Pierwszą niedużą sprzedaż mamy już za sobą. Pandemia naturalnie zahamowała procesy sprzedażowe, ale myślę, że w najbliższych miesiącach przychody dynamicznie będą rosły. Zakładam, że próg rentowności osiągniemy w I połowie 2021 r. przy sprzedaży około 30-40 jednorazowych licencji używanych w tym samym czasie — mówi Przemysław Budnicki.

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Dużym wsparciem dla spółki jest też współpraca z Thermo Fisher Scientific — jedną z największych firm w segmencie life-science.

— Współpracujemy bezpośrednio z Thermo Fisherem, dzięki czemu mamy dostęp przez ich sieć do 26 proc. rynku światowego — wyjaśnia Przemysław Budnicki.

Prezes Halo4Labs uważa, że przewagą spółki jest… czas. Gogle Microsoftu w wersji 2.0 są dostępne dopiero od lutego tego roku, wiec jego zdaniem większość firm nie miała czasu na dopracowanie spójnej koncepcji i technologii dla laboratoriów. Inwestorzy będą mogli sprzedać akcje w kolejnych rundach finansowania. Jeden ze scenariuszy wyjścia to także przejęcie przez inwestora.

— Przede wszystkim skupiamy się na tym, by wycena naszej firmy rosła, z korzyścią dla obecnych i przyszłych właścicieli. Nie myślimy o sprzedaży Holo4Labs, jeszcze wiele możemy ze spółką osiągnąć. Skupiamy się jednak na tym, by inwestorzy nie chcieli wyjść z tej inwestycji. Liczę, że crowdfunding pomoże nam być jeszcze bardziej rozpoznawalną firmą na całym świecie. Rozważna opcja wyjścia z inwestycji to debiut na NewConnect — dodaje Przemysław Budnicki.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Szymon Maj

Polecane