Inwestuj za granicą. Twoi klienci już tam są

DI
opublikowano: 20-01-2010, 00:00

Białoruś, kraje Bliskiego Wschodu, a może Chiny? Polskie firmy coraz bardziej rozpychają się na zagranicznych rynkach.

Na wczorajszej konferencji "Inwestuj za granicą", zorganizowanej przez "PB", eksperci przekonywali, że nie ma lepszego momentu do podboju rynków zagranicznych niż kończący się kryzys. Ceny mocno spadły. Dziś można więc zająć dobrą pozycję do startu, gdy koniunktura na świecie zacznie się kręcić na dobre. Polskie firmy są mocno konkurencyjne i nawet w trudnych warunkach radzą sobie świetnie.

Rafał Sadowski i Rafał Szczotka (na zdjęciu), eksperci Deloitte, szczegółowo wyjaśnili, jakie niespodzianki podatkowe czyhają na polskie firmy inwestujące za granicą. Tomasz Dąbrowski, Michał Jochemczak i Piotr Nowaczyk z Kancelarii Salans przedstawili prawne uwarunkowania inwestycji zagranicznych. Specjaliści Salansa podkreślali, że zmienia się trend. Niegdyś pomagali głównie zagranicznym inwestorom rozwijać biznes w Polsce. Dziś pomagają polskim firmom wychodzić za granicę.

Gdzie teraz warto inwestować? Wojciech Szewko, ekspert Business Centre Club, zwracał uwagę na kraje Bliskiego Wschodu i doradzał, w których krajach warto ulokować firmę, by uzyskać dostęp do rynków arabskich. Jacek Michalak, wiceprezes Grupy Altas, chwalił Białoruś. Atlas kupił jesienią 2009 r. 51 proc. udziałów w spółce Tajfun i zamierza dokupić kolejne 30 proc.

— Miałem duży dystans do inwestycji na Białorusi. Teraz muszę zweryfikować zdanie. Jest dużo lepiej, niż się spodziewałem. Administracja białoruska jest bardzo sprawna — mówił Jacek Michalak.

Łukasz Wróbel, dyrektor centrum rozwoju biznesu ERP w Comarchu, opowiadał o ekspansji giełdowej spółki informatycznej na rynki Europy, Ameryki, Bliskiego i Dalekiego Wschodu.

— Nasi klienci, rozwijając się na kolejnych rynkach zagranicznych, chcieli używać naszego oprogramowania. Dlatego idziemy w świat z nimi — mówił Łukasz Wróbel.

Konferencję zorganizował "Puls Biznesu". Partnerami byli: Deloitte, Kancelaria Salans i NRW Invest. Patronem był Business Centre Club, a patronem medialnym Radio PiN.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu