Agencja Rozwoju Pomorza (ARP) sprzedała zabytkowe kamienice w najbardziej prestiżowej części miasta, naprzeciwko fontanny Neptuna i Dworu Artusa. Za trzy lata powstanie tu hotel o wysokim standardzie. Właściciel nieruchomości ogłosił w październiku 2016 r. konkurs ofert na sprzedaż, wspólne przedsięwzięcie inwestycyjne lub dzierżawę kompleksu dziesięciu kamienic przy Długim Targu wraz z przylegającym terenem.

— Nasze działania od początku były ukierunkowane i skupiały się na poszukiwaniu takiego projektu inwestycyjnego, który zmieni wykorzystanie nieruchomości, aktualnie wynajmowanej głównie jako powierzchnie biurowe, na funkcję hotelową — wyjaśnia Łukasz Żelewski, prezes ARP. Za najlepszą uznano ofertę polskiego inwestora Hotelsberg. Firma wchodzi w skład grupy Landsberg, która specjalizuje się w produkcji wyrobów stalowych dla budownictwa (kształtowniki do okien PCV, stalowe pokrycia dachowe i elewacyjne). Dziś, ten lokalny kapitał wzmocni także branżę turystyczną, inwestując w kamienice przy Długim Targu.
— Hotel wypełni wnętrza wszystkich 10 kamienic. Droga królewska zyska nowy, pieczołowicie zrewitalizowany akcent. Mieszkańcy Gdańska już teraz mogą czuć się zaproszeni do hotelowej restauracji, która znajdzie się w atrium. Zależy nam na odbudowie budynków z najwyższą starannością i dbałością o każdy detal — mówi Krzysztof Król, przedstawiciel inwestora. W planach jest ponadto uporządkowanie przestrzeni wokół hotelu. Nowy blask zyskają przedproża kamienic i okoliczne ciągi piesze. Jak deklaruje Krzysztof Król, w hotelu powstaną galerie sztuki, bursztynu, odbywać się będą wernisaże, dzięki którym mieszkańcy Gdańska będą tu częstymi gośćmi. W hotelu i na jego przedprożach znajdzie się kawiarnia, z której rozpościerać się będzie widok na fontannę Neptuna, Dwór Artusa i Złotą Kamienicę. Trwają prace koncepcyjne, które zadecydują o funkcjach poszczególnych części przyszłego hotelu.