Czytasz dzięki

Ipsos: dwie trzecie rodziców daje swoim dzieciom kieszonkowe

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 07-09-2005, 15:18

Dwie trzecie rodziców (66 proc.) dzieci w wieku 4-18 lat daje swoim pociechom - przynajmniej od czasu do czasu - kieszonkowe. Średnio wynosi ono ok. 50 zł miesięcznie, przy czym najstarsze dzieci (16-18 lat) otrzymują średnio już 76 zł miesięcznie. Pieniądze te wydają przede wszystkim na słodycze - wynika z najnowszego badania Ipsos, przysłanego w środę PAP.

Dwie trzecie rodziców (66 proc.) dzieci w wieku 4-18 lat daje swoim pociechom - przynajmniej od czasu do czasu - kieszonkowe. Średnio wynosi ono ok. 50 zł miesięcznie, przy czym najstarsze dzieci (16-18 lat) otrzymują średnio już 76 zł miesięcznie. Pieniądze te wydają przede wszystkim na słodycze - wynika z najnowszego badania Ipsos, przysłanego w środę PAP.

    Wyniki sondażu wskazują, że dzieci najczęściej dostają pieniądze w formie nieregularnych wypłat od rodziców, w zależności od ich możliwości finansowych oraz potrzeb dzieci (robi tak 75 proc. rodziców) oraz jako prezenty (Gwiazdka, urodziny itp. - 71 proc.) od dziadków bądź dalszych krewnych.

    40 proc. badanych rodziców daje dzieciom pieniądze regularnie, w formie tygodniówki, bądź stałej miesięcznej "pensji". 15 proc. nagradza swoje dzieci za postępy w nauce, 12 proc. płaci dzieciom za prace wykonywane w domu, identyczny odsetek dzieci (12 proc.) otrzymuje wynagrodzenie za prace wykonywane poza domem.

    Według Ipsos, dzieci i młodzież najczęściej wydają swoje pieniądze na słodycze (w opinii 65 proc. rodziców), karty do telefonu/rachunek telefoniczny (11 proc.), napoje (10 proc.), gazety i czasopisma (10 proc.), zabawki (10 proc.), kosmetyki (8 proc.) i gry komputerowe (7 proc.).

    Ale część dzieci oszczędza pieniądze na jakiś konkretny cel, albo po to, aby je mieć. Takie zachowanie dotyczy wszystkich grup wiekowych.

    Badania Ipsos wykazały, że dzieci biorą ponadto czynny udział w wydawaniu pieniędzy rodziców. W zdecydowanej większości badanych rodzin, dzieci towarzyszą swoim rodzicom podczas zakupów wywierając wpływ na rodzaj kupowanych towarów.

    Spośród badanych kategorii produktów, dzieci najczęściej mają wpływ na wybór marek jogurtów i serków, w dużym stopniu decydują także o wyborze rodzaju płatków śniadaniowych i pasty do zębów. Mają ponadto wpływ na wybór sprzętu grającego (odtwarzacze, wieże, magnetofony itp.) oraz odzieży i obuwia dla siebie.

    Generalnie im starsze dziecko, tym jego udział w wyborze marek czy produktów wzrasta. Szczególnie widoczne jest to w zakresie zakupów sprzętu nowoczesnych technologii, jak telefony komórkowe, komputery i oprogramowanie czy gry komputerowe. Starsze dzieci (11-18 lat) w znacznej mierze pełnią już rolę głównych doradców w tych zakupach.

    Sondaż został przeprowadzony pomiędzy 3 a 9 sierpnia 2005 roku na próbie 1018 Polaków w wieku 15 i więcej lat.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane