Zakończyła się współpraca biura podróży Itaka z Wakacje.pl.
„Nasza długoletnia współpraca została zakończona w drodze wypowiedzenia przez Itakę umowy agencyjnej z Wakacje.pl zgodnie z warunkami przewidzianymi umową. Powodem naszej decyzji są zachodzące w ostatnich latach zasadnicze zmiany w strategii Wakacji.pl oraz brak wspólnego interesu w kierunkach rozwoju” — mówi cytowany w komunikacie Piotr Henicz, wiceprezes Itaki Holdings.
Klienci, którzy za pośrednictwem Wakacje.pl już zarezerwowali lub zarezerwują w ciągu trzech najbliższych miesięcy wyjazdy z Itaką, mają zagwarantowaną realizację opłaconych świadczeń bez względu na termin wyjazdu.
W felietonie, który zostanie opublikowany w majowych „Wiadomościach Turystycznych”, a którego fragmenty już zostały opublikowane przez portal wiadomosciturystyczne.pl, wiceprezes wymienia problemy we współpracy. Itaka jest przeciwna tworzeniu ofert dostępnych wyłącznie w portalu Wakacje.pl. Wiceprezes pisze też o „marginalizacji produktu Itaki i braku realizacji planów sprzedażowych, a także faworyzowaniu oferty wchodzących na polski rynek touroperatorów”. Wskazuje również na zwiększanie liczby salonów stacjonarnych Wakacji.pl, co powoduje kanibalizację sprzedaży. Dodaje, że choć Itaka zaproponowała integrację systemów rezerwacyjnych w 2022 r., to do tej pory zarząd Wakacje.pl nie „nadał sprawie właściwych priorytetów”, co zakończyło się wyrokiem UOKiK. W ubiegłym roku urząd nałożył na Wakacje.pl 1 mln zł kary za to, że prezentowane ceny wycieczek były nieaktualne lub niepełne.
— Potwierdzam, że otrzymaliśmy wypowiedzenie umowy od spółki Nowa Itaka przed zaplanowanym w Opolu spotkaniem zarządów obu spółek. Przyjmujemy to ze spokojem, nie komentujemy autonomicznych kroków naszych partnerów biznesowych. Jednocześnie prowadzimy równoległe rozmowy z innymi touroperatorami w celu ewentualnego uzupełnienia oferty Wakacje.pl — komentuje Marzena German, która odpowiada za komunikację zewnętrzną w Wakacje.pl.