Izrael zamknął publiczną telewizję

Izrael zamknął publicznego nadawcę Israel Broadcasting Authority (IBA) po 49 latach działalności.

Kneset, izraelski parlament, podjął decyzję o zamknięciu, argumentując ją nadmierną biurokracją i wygórowanymi kosztami. Sprawa toczy się już od roku, ale koniec był bardziej gwałtowny, niż ktokolwiek się spodziewał.

Prowadzący Mabat LaHadashot (Przegląd informacji), najważniejszy wieczorny program informacyjny, tuż przed wieczorną emisją programu dowiedzieli się, że na antenie są po raz ostatni. Nowy nadawca — IPBC (Izraelska Telewizja Publiczna) — rozpoczyna emisję 15 maja.

Do tego czasu telewizja wyświetlała planszę, a należące do niej stacje radiowe nadawały non-stop muzykę. Setki Izraelczyków wyszło na ulice w obronie IBA, oskarżając premiera Benjamina Netanjahu o ręczne sterowanie krytykującymi go mediami.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Wierzchowska

Polecane