Jak firmy mogą walczyć o marże

Nigdy w ostatnich dwóch dekadach problem firm z dostępem materiałów i surowców oraz ich cenami nie był tak duży jak obecnie. Przekłada się to na ich ceny, a w przyszłości może zagrozić marżom firm. Pokazujemy, na przykładzie branży spożywczej, jakie strategie stosują największe firmy by walczyć o marże w środowisku wysokiej presji na ich spadek.

Z badań GUS wynika, że obecnie 28 proc. firm przemysłowych uważa trudności w pozyskaniu materiałów i surowców jako barierę rozwoju. Nigdy od początku badań w 2000 roku ten odsetek nie był tak wysoki. Przed 2021 rokiem rekord wynosił 16 proc. – miał miejsce w październiku 2007 roku, w szczycie hossy cen surowców.

book icon
Treść dostępna dla subskrybentów pakietu Premium
Premium
Zyskaj dostęp do analiz i danych
Zostań subskrybentem Premium już teraz!
Analizy PB
Nowy klient
Premium Offer
POZNAJ PB PREMIUM
ARTYKUŁY + ANALIZY + DANE
129 zł 12,90 zł / miesiąc
przez pierwsze 3 miesiące*
WYBIERZ
* każdy kolejny miesiąc 129,00 zł
Rabat 36%
Premium Offer
CZYTAJ PRZEZ CAŁY ROK
ARTYKUŁY + ANALIZY + DANE
990 zł / rok
Oszczędź 558 zł
WYBIERZ