Jak Innova dała AMG nowe życie

Magdalena Nowak
20-09-2004, 00:00

Szefowie funduszu Innova Capital, na przykładzie spółki AMG.net wyjaśniają, na czym polega współpraca z VC. Oddajmy im głos...

Krzysztof Krawczyk, dyrektor zarządzający w Innova Capital, tak wspomina początki współpracy z AMG.net:

— Pierwszy duży egzamin ze współpracy z inwestorem spółka zdała jeszcze przed inwestycją Innova Capital. Na etapie rozmów z funduszem, właściciele AMG.net zgadzali się z naszą diagnozą, iż spółka stoi na strategicznym rozdrożu. Z jednej strony udało jej się zdobyć znaczących, korporacyjnych klientów, dla których projektowała i utrzymywała witryny internetowe. Jednak doświadczenia rynków zachodnich wskazywały, iż korporacje — głównie banki czy spółki telekomunikacyjne — będę inwestować w internet jako swój kanał sprzedażowy czy kanał kontaktu z klientem, ściśle sprzęgnięty z ich strategią oraz kluczowymi, transakcyjnymi systemami informatycznymi — mówi Krzysztof Krawczyk.

Nie tylko czysty pieniądz

Aby utrzymać takich klientów i zdobywać nowych, firma potrzebowała zarówno wiedzy z zakresu doradztwa biznesowego czy wręcz strategicznego, jak i posiadania w ofercie oprogramowania z najwyższej półki — niezawodnego, elastycznego i sprawdzonego na Zachodzie. Obu tych elementów AMG.net brakowało. Z drugiej zaś strony dalszy wzrost AMG.net poprzez sprzedaż witryn internetowych do klientów traktujących internet wyłącznie jako wizytówkę firmy i punkt informacji o jej ofercie napotykał barierę konkurencji małych, często jednoosobowych, firm internetowych sprzedających niezwykle tanie usługi niskiej jakości.

Trzeba przyznać, że dzięki tak otwartemu podejściu do problemu luki strategicznej ze strony właścicieli, AMG.net jest dzisiaj w zupełnie innymi miejscu. Korzystając z pomocy funduszu przy identyfikacji celu przejęcia oraz przeprowadzeniu transakcji, spółka dokonała fuzji z firmą doradczą SNAP Consulting, specjalizującą się we wdrażaniu systemów SAP do zarządzania przedsiębiorstwem.

— Dzięki temu połączeniu spółka odeszła od wdrażania efektownych stron internetowych, ale bazując na swojej oryginalnej wiedzy, dzięki środkom zainwestowanym przez Innova Capital, stworzyła nową jakość w branży informatycznej — dodaje Krzysztof Krawczyk.

Nowi ludzie, nowa jakość

Drugim obszarem, w którym spółka mocno współpracowała z funduszem, było wprowadzenie wysokich standardów wewnętrznych: począwszy od metodologii wdrażania projektów stosowanych w globalnych firmach doradczych po wewnętrzne raportowanie zarządcze skupione na tych parametrach, które są lokomotywą wzrostu wartości spółki informatycznej.

Proces ten miał na celu nie tylko pozbycie się przez AMG.net etykietki „butiku” doradczego, ale również budowę silnego sygnału do klientów spółki. Z inicjatywy funduszu spółka zatrudniła managerów, których doświadczenie pozwoliło zinstytucjonalizować AMG.net, czyli wdrażać bardzo złożone systemy na czas, utrzymywać wysokie standardy jakości i funkcjonalności wdrożeń, posiadać dane i analizę potrzebne do podejmowania decyzji co do zatrudniania nowych zasobów czy inwestowania w nowe produkty.

Obecnie AMG.net to stu profesjonalistów w biurach w Warszawie i w Łodzi. Doświadczenie z dziesiątek udanych projektów pozwala AMG.net dostarczać nowoczesne i efektywne biznesowo rozwiązania najbardziej wymagającym klientom w Polsce. Wśród nich są między innymi: PTC (operator sieci Era), PTK Centertel, Netia, Telekomunikacja Polska, Pekao SA, BRE Bank, Bank Millennium, Europejski Fundusz Leasingowy, Grupa Żywiec.

— Ostatnie kilka lat było okresem niezwykle trudnym dla branży informatycznej. Z tej perspektywy cieszyła nas uwaga, jaką spółka poświęcała budowie taktyki rozwoju, aby z jednej strony konsekwentnie inwestować w unikalne kompetencje w ramach swojej strategii, a z drugiej strony nie przeinwestować środków w zasoby ludzkie czy produkty. Ożywienie gospodarcze przynosi potwierdzenie, że taktyka ta spółce opłaciła się, przynosząc AMG.net bardzo obiecujące wyniki — konkluduje Krzysztof Krawczyk.

Magdalena Nowak, Corporate Communications Coordinator Innova Capital

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Nowak

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / / Jak Innova dała AMG nowe życie