Czytasz dzięki

Jak lepiej prowadzić biznes w pandemii

opublikowano: 23-09-2020, 22:00

Przedsiębiorcy mogą ubiegać się o dotacje na szkolenia i usługi doradcze, które pomogą im zarządzać firmą w sytuacjach kryzysowych.

Pandemia wpłynęła negatywnie na wiele branż. Dlatego przedstawiciele Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) przygotowali program szkoleniowy, który odpowiada na bieżące potrzeby firm z wybranych sektorów. Budżet projektu wynosi ok. 57 mln zł, a każdy przedsiębiorca może liczyć na wsparcie w wysokości 80 proc. kosztów usług szkoleniowych i doradczych. Wnioski można składać do 30 listopada. Piotr Krasiński, wicedyrektor departamentu rozwoju kadr w przedsiębiorstwach w PARP, podkreśla, że celem programu jest likwidacja negatywnych skutków pandemii, które pogorszyły sytuację wielu firm.

— Aby odpowiednio dopasować konkretne wsparcie do przedsiębiorców, uważnie przyglądamy się sytuacji gospodarczej i następstwom pandemii. Wspólnie z koordynowanymi przez PAPR Sektorowymi Radami ds. Kompetencji, Ministerstwem Rozwoju oraz Ministerstwem Funduszy i Polityki Regionalnej zdiagnozowaliśmy najpilniejsze potrzeby poszczególnych branż. To pomogło nam określić zakres merytoryczny wsparcia — mówi Piotr Krasiński.

Przypomnijmy: Sektorowe Rady ds. Kompetencji tworzą przedsiębiorcy, przedstawiciele nauki i instytucji branżowych. Współpracują one z ministerstwami, rządowymi agencjami i uczelniami. Piotr Krasiński wyjaśnia, że ich głównym zadaniem jest wskazywanie luk kompetencyjnych w poszczególnych sektorach i wyznaczanie kierunków zmian w systemie kształcenia. Wsparcie PARP jest przeznaczone dla przedsiębiorców, którzy spełniają warunki uzyskania pomocy de minimis i pomocy publicznej. Przyszli beneficjenci mogą działać w takich branżach, jak finansowa, IT, motoryzacyjna, opieki zdrowotnej i pomocy społecznej, odzysku materiałowego surowców, żywności wysokiej jakości i komunikacji marketingowej. Na liście wspieranych sektorów znalazły się też telekomunikacja i cyberbezpieczeństwo, gospodarka wodno-ściekowa, przemysł chemiczny, lotniczo-kosmiczny, a także handel i usługi rozwojowe.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

— W odpowiedzi na sygnały docierające do nas z tych branż przygotowaliśmy ofertę szkoleń i doradztwa. Wspólnym jej mianownikiem są zagadnienia związane z efektywną pracą zdalną i zarządzaniem kryzysowym. Wiele szkoleń poświęciliśmy również technologiom — mówi Piotr Krasiński.

Na wsparcie mogą liczyć nie tylko MŚP, ale też duże firmy. Muszą one jednak działać w sektorach przemysłowych związanych z reindustrializacją. Zaliczają się do nich: IT, motoryzacja, odzysk materiałowy surowców, żywność wysokiej jakości, sektor chemiczny i lotniczo-kosmiczny. Aby wziąć udział w projekcie, należy wypełnić formularz rejestracyjny dostępny na stronie PARP. Wybrany do obsługi danej branży operator zweryfikuje, czy przedsiębiorca może skorzystać z usług szkoleniowo- -doradczych, i pomoże je wybrać.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dorota Zawiślińska

Polecane