Jak MAN dba o środowisko

MATERIAŁ PRZYGOTOWANY PRZEZ FIRMĘ MAN TRUCK & BUS POLSKA
31-05-2012, 00:00

KOMENTARZ

PIOTR STAŃSKI

dyrektor ds. operacyjnych w MAN Truck & Bus Polska

Firma MAN wyznacza sobie konkretne cele w dziedzinie ochrony środowiska. Dążymy do redukcji globalnej emisji CO 2. Oferujemy klientom pojazdy o bardzo niskim zużyciu paliwa, co zarówno w przypadku samochodów ciężarowych, jak i autobusów wpływa korzystnie na ekonomiczną stronę prowadzonej działalności, ale też na środowisko.

MAN TGX zdobył prestiżowy tytułu „Green truck”, ponieważ charakteryzuje się najniższym zużyciem paliwa i najmniejszą emisją CO 2 wśród ciągników siodłowych oferowanych na rynku europejskim. To wyróżnienie potwierdza jednoznacznie zasadność naszej strategii: transport może być jednocześnie efektywny i przyjazny dla środowiska. Przy rocznym przebiegu pojazdów ciężarowych obsługujących dalekie trasy wynoszącym średnio 150 tys. kilometrów i przy założeniu czteroletniego okresu użytkowania pojazdu oszczędność paliwa na poziomie trzech litrów na 100 kilometrów oznacza dla przedsiębiorcy całkowitą redukcję zużycia paliwa do 18 tys. litrów. Równocześnie do środowiska przedostaje się nawet 47 ton CO 2 mniej.

Produkowane w Polsce autobusy miejskie MAN spełniają również standard EEV (Enhanced Environmentally friendly Vehicle). Norma ta nie jest obowiązkowa i korzystają z niej jedynie producenci pojazdów o najwyższym stopniu zaawansowania technologicznego w dziedzinie ochrony środowiska. EEV świadczy o tym, że silniki MAN są przyjazne środowisku naturalnemu i emitują do atmosfery mniej szkodliwych substancji.

Inne proekologiczne rozwiązanie stosowane przez MAN to napędy alternatywne, np. technologia hybrydowa. Autobusy miejskie MAN, w których stosuje się napęd hybrydowy, pozwalają łączyć minimalną emisję spalin, co jest szczególnie ważne w terenach zabudowanych, z bardzo dobrymi parametrami ekonomicznymi. Pojazdy te korzystają również z efektu odzyskiwania energii hamowania. Nadmiar energii jest magazynowy i wykorzystywany ponownie np. podczas ruszania lub przyspieszania. W ten sposób MAN osiąga zdecydowanie niższe zużycie paliwa, nawet do 30 proc., niższy poziom emisji spalin, do 25 proc., i niższy poziom hałasu.

W przypadku pojazdów MAN wyposażonych w silnik zasilany CNG (sprężonym gazem ziemnym) zawartość związków szkodliwych w spalinach jest znacząco niższa nawet od wartości granicznych określonych dla „szczególnie przyjaznych środowisku pojazdów” w wersji EEV. Dzięki swym sprawdzonym, ekologicznym i ekonomicznym rozwiązaniom MAN należy do głównych producentów pojazdów użytkowych, jeśli chodzi o dbałość o środowisko naturalne.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MATERIAŁ PRZYGOTOWANY PRZEZ FIRMĘ MAN TRUCK & BUS POLSKA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Jak MAN dba o środowisko