Sieć komórkową (95 proc.), internet stacjonarny (79 proc.), płatna telewizja w domu (72 proc.) i internet mobilny (49 proc.) — z takich usług telekomunikacyjnych korzystamy. Najlepszymi kanałami do reklamowania ofert operatorów są internet (40 proc.) i telewizja (36 proc.), a najgorszym — media społecznościowe (11 proc.) — wynika z badania „Zadowolenie z jakości usług telekomunikacyjnych” zrealizowanego przez agencję interaktywną LeadR i firmę badawczą IRCenter. Spośród 1,8 tys. ankietowanych największą grupę użytkowników telefonii mobilnej stanowiąklienci Orange (31 proc.). 27 proc. korzysta z usług sieci Play, 24 proc. — Plusa GSM, a 18 proc.
— T-Mobile. Wybierając operatora komórkowego, uczestnicy sondażu kierują się tym, co jest akurat dla nich ważne. Play zdobywa klientów ceną, zaś Orange i Plus — solidnością i zaufaniem. Natomiast T-Mobile kusi dużą liczbą znajomych zarejestrowanych w sieci.
Rynek dostawców internetu stacjonarnego jest bardzo rozdrobniony. Dominują na nim trzy firmy: Orange (24 proc.), UPC (14 proc.) i Netia (11 proc.). Przy wyborze dostawcy respondenci zwracają uwagę na dostępność usługi w danym miejscu, cenę (38 proc.) i prędkość łącza (29 proc.). Prawie połowa (48 proc.) korzysta z internetu wolniejszego niż 21 Mb/s.
Liderem płatnej telewizji w polskich domach jest Cyfrowy Polsat. Wybrało go, głównie z powodu przyzwyczajenia i opinii innych klientów, 36 proc. indagowanych. Zainteresowani ofertą pytają najpierw o cenę (41 proc.) i liczbę kanałów (32 proc.), dopiero potem o dostępność usług w ich miejscu zamieszkania (31 proc.).