Jak zdobyć nowe rynki zagraniczne

Dorota ZawiślińskaDorota Zawiślińska
opublikowano: 2022-06-19 20:00

MŚP ze wschodnich województw chcące prowadzić biznes za granicą mogą ubiegać się o dotacje na ten cel.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Granty z poddziałania 1.2 programu operacyjnego Polska Wschodnia („Internacjonalizacja MŚP”) ułatwią przedsiębiorcom wprowadzanie produktów i usług na nowe rynki zagraniczne. Wnioski o dotacje można składać do 29 czerwca. W puli jest 50 mln zł. Maksymalna kwota dofinansowania projektu wynosi 900 tys. zł . Na wsparcie mają szansę przedsiębiorcy działający w jednym z pięciu województw: lubelskim, podkarpackim, podlaskim, świętokrzyskim lub warmińsko-mazurskim.

W konkursie dotacyjnym mogą startować nie tylko MŚP, które chcą zaistnieć na zagranicznych rynkach. Nabór jest przeznaczony również dla przedstawicieli biznesu, którzy już działają poza Polską, ale zamierzają zmienić kraj ekspansji zagranicznej na inny.

Warto podkreślić, że na maksymalne wsparcie ma szanse przedsiębiorca, który zdecyduje się na podbój co najmniej jednego rynku spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Szwajcarii. Natomiast na dofinansowanie w wysokości 610 tys. zł może liczyć każdy beneficjent zainteresowany ekspansją w krajach Unii Europejskiej, Norwegii lub Szwajcarii.

W tej edycji konkursu przedstawiciele Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości już nie oczekują od MŚP wykazania odpowiedniego poziomu przychodów za ubiegłe lata. Dzięki temu grupa potencjalnych wnioskodawców jest większa.

Niniejsza publikacja została opracowana przy wsparciu finansowym Unii Europejskiej. Wyłączną odpowiedzialność za jej treść ponosi Bonnier Business Polska i niekoniecznie odzwierciedla ona poglądy Unii Europejskiej.

Na co wsparcie

• usługi doradcze związane z opracowaniem i przygotowaniem do wdrożenia nowego modelu biznesowego

• usługi dotyczące wdrożenia nowego modelu biznesowego, w tym m.in. koszty materiałów reklamowych, szkoleń, tłumaczeń, testów

• udział w międzynarodowych targach, wystawach lub misjach gospodarczych

• zakup środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych w związku z przygotowaniem działalności gospodarczej do ekspansji

• wydatki dotyczące zapewnienia MŚP cyberbezpieczeństwa