Jaki BOŚ za trzy lata

ET
opublikowano: 10-02-2009, 00:00

Bank zwraca się frontem do klienta detalicznego. Jak będą klienci, to pojawią się depozyty i będzie z czego pożyczać.

Bank zwraca się frontem do klienta detalicznego. Jak będą klienci, to pojawią się depozyty i będzie z czego pożyczać.

100 tys. nowych klientów detalicznych i podwojenie sumy bilansowej — takie cele na najbliższe trzy lata stawa sobie zarząd Banku Ochrony Środowiska (BOŚ).

— Dla nas 100 tys. klientów to minimum — mówi Mariusz Klimczak, prezes BOŚ.

Generalnie założenia są takie, że bank ma rosnąć szybciej niż rynek. Żeby natomiast wyrastać ponad konkurentów, potrzebuje paliwa, czyli depozytów. Detalicznych, bo te są pewniejsze niż lokaty zakładane przez przedsiębiorców, które raz są, raz ich nie ma. Stąd też tak dużą wagę w nowej strategii zarząd przykłada do rozwijania oferty dla klientów indywidualnych. W tym tygodniu BOŚ rusza z miesięczną kampanią reklamową lokat, od których bank wypłaca odsetki w momencie zakładania lokaty. To bodaj pierwszy taki produkt na rynku.

— Liczmy, że uda nam się zebrać około 500 mln zł — szacuje efekty kampanii Mariusz Klimczak.

Ale nie o same wpływy na lokatach chodzi. BOŚ liczy, że część depozytariuszy, 20-25 tys., zostanie z nim na dłużej.

— Chcemy zmienić wizerunek banku, dotąd kojarzony głównie z działalnością ekologiczną głównie w obszarze jednostek samorządu terytorialnego i firm, na przyjazny również dla zwykłych osób — wyjaśnia Mariusz Klimczak.

Bank przygotowuje kolejny lep na takich właśnie klientów. Niedługo zaoferuje rachunek oszczędnościowy, o którym Mariusz Klimczak mówi, że może wywołać małą rewolucję na rynku. Ostatnim wabikiem na klientów ma być kredyt hipoteczny, o którym szef banku mówi tylko, że "będzie najtańszy".

W osiągnięciu celów trzyletnie strategii pomoże BOŚ właściciel — Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, który kontroluje dwie trzecie akcji. Mariusz Klimczak mówi, że do końca kwartału zakończą się rozmowy na temat dokapitalizowania banku. W grę wchodzi kwota 300 mln zł.

BOŚ ma 112 oddziałów. Obsługuje 200 tys. klientów indywidualnych, a jego suma bilansowa wynosi 10 mld zł. Po III kwartałach 2008 r. miał 55,3 mln zł skonsolidowanego zysku (wobec 65,5 mln zł na koniec września rok wcześniej).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ET

Polecane