To, jakich informacji poszukujemy w sieci, zależy od urządzenia, którego używamy — wynika z badania firmy Gemius, która specjalizuje się w zarządzaniu internetowymi kampaniami reklamowymi, a także w monitoringu stron WWW pod kątem profilu użytkowników.
— Informacje, publicystyka, rozrywka i kultura — te treści cieszą się zainteresowaniem większości internautów bez względu na posiadany sprzęt. Co do innych tematów to typ urządzenia, a szczególnie wielkość ekranu, decyduje o tym, jakie serwisy odwiedza użytkownik — tłumaczy Krzysztof Rosiński, ekspert Gemiusa ds. technologii internetowych.
W czerwcu z urządzeń mobilnych pochodziło łącznie ponad 6 proc. ruchu internetowego w Polsce. Najpopularniejszym urządzeniem przenośnym, z którego korzystają internauci, jest smartfon (67 proc.). Na drugim miejscu znalazł się tablet (24 proc.), a na trzecim telefon komórkowy z małym ekranem (9 proc.).