Jaki ekran, taka treść

opublikowano: 31-07-2013, 00:00

E-commerce i lifestyle na tabletach, sport na smartfonach, a serwisy społecznościowe w telefonach komórkowych starej generacji.

To, jakich informacji poszukujemy w sieci, zależy od urządzenia, którego używamy — wynika z badania firmy Gemius, która specjalizuje się w zarządzaniu internetowymi kampaniami reklamowymi, a także w monitoringu stron WWW pod kątem profilu użytkowników.

— Informacje, publicystyka, rozrywka i kultura — te treści cieszą się zainteresowaniem większości internautów bez względu na posiadany sprzęt. Co do innych tematów to typ urządzenia, a szczególnie wielkość ekranu, decyduje o tym, jakie serwisy odwiedza użytkownik — tłumaczy Krzysztof Rosiński, ekspert Gemiusa ds. technologii internetowych.

W czerwcu z urządzeń mobilnych pochodziło łącznie ponad 6 proc. ruchu internetowego w Polsce. Najpopularniejszym urządzeniem przenośnym, z którego korzystają internauci, jest smartfon (67 proc.). Na drugim miejscu znalazł się tablet (24 proc.), a na trzecim telefon komórkowy z małym ekranem (9 proc.).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław konkel

Polecane