Szukasz idealnego prezentu dla kogoś, komu twoja firma zawdzięcza swój sukces, a przytłacza cię wielość dostępnych opcji? Podaruj coś, co będzie świadczyło, że myślisz o tej osobie, jesteś jej wdzięczny i chcesz kontynuować współpracę.

– Wybór prezentu musi być starannie przemyślany. Dla kontrahenta powinniśmy znaleźć przedmiot elegancki, wysokiej próby. Kiedy zaś szukamy nagród rzeczowych dla pracownika, warto zorientować się w aktualnych tendencjach – podpowiada Grzegorz Kobryń z serwisów NagrodyB2B i UpominkiB2B.
Odradza zarówno konkurs na coraz droższe i bardziej wyrafinowane podarki, jak i dawanie rzeczy, które szybko wylądują w koszu. Aby ocieplić wizerunek przedsiębiorstwa, pokazać kulturę i klasę, strzałem w dziesiątkę może być np. porcelanowa filiżanka z namalowanym ornamentem, wytłoczonym wzorem bądź złoconymi elementami – twierdzi ekspert. Partnera biznesowego ucieszy również butelka dobrego wina lub whisky, zwłaszcza jeśli dołączysz do niej koszyk wędlin z regionalnej wędzarni.
– Do zestawu dodajmy odręczny list lub kartkę z kilkoma słowami skierowanymi bezpośrednio do obdarowanej osoby – radzi Grzegorz Kobryń.
A czym zadowolisz pracownika? Nie każdego pracodawcę stać dziś na markowe zegarki, pobyty w hotelach, warsztaty z garncarstwa lub gotowania na Sycylii. To żaden problem. Osobę dbającą o kondycję uraduje smartwatch, choćby ze średniej półki (urządzenie pełni funkcję telefonu, liczy kroki i spalone kalorie, mierzy tętno i natlenienie krwi). Miłośnikowi kuchni spodoba się sprzęt AGD. Wielu pracowników uszczęśliwiłaby szczepionka na wirusa, który uziemił nas w domach, jednak ten prezent wciąż jest poza zasięgiem pracodawców.