Po niedawnej zaskakującej wiadomości o sprzedaży Wedla japońsko-koreańskiej Lotte Group mogło się wydawać, że będzie to odosobniony przypadek ekspansji firm z kraju kwitnącej wiśni w polskiej branży spożywczej. Nic bardziej mylnego. Dalekosiężne plany rozwoju na polskim rynku żywnościowym i otwarcie biura w Warszawie ogłosiła właśnie należąca do japońskiej Mitsubishi Corporation brytyjska grupa Princes Limited, która w ofercie ma m.in. produkty rybne, tłuszczowe, owocowo-warzywne, napoje, sosy i dania gotowe. Mitsubishi Corporation to największa japońska firma wielobranżowa, która ma ponad 200 oddziałów w 80 krajach.
Na tym jednak nie koniec. Z informacji uzyskanych przez "PB" w Ambasadzie Japonii wynika, że działalność w Polsce rozpoczyna także inna firma z japońskim kapitałem — Toranoko, która ma specjalizować się w dystrybucji japońskich alkoholi.
Choć wejście na nasz rynek spożywczy w jednym czasie aż trzech firm z japońskim kapitałem może się wydawać zaplanowaną wcześniej i skoordynowaną ofensywą biznesową, to jednak eksperci uważają, że tak nie jest.
Więcej w środowym "Pulsie Biznesu"