Jeśli nie podwyżka, to może darmowy obiad

opublikowano: 03-03-2019, 22:00

Kowalscy uwielbiają świadczenia, które oznaczają dla nich codzienne oszczędności.

Wzrost wynagrodzeń wyniesie w tym roku 6,8 proc. — szacuje Narodowy Bank Polski, a według Ministerstwa Finansów będzie to 5,6 proc. Poprzednie lata rozbudziły jednak apetyty pracowników i takie podwyżki wielu osobom mogą nie wystarczyć. Tymczasem części firm nie stać na wyższe wynagrodzenia. Czy to oznacza, że tracą siłę przyciągania (i zatrzymania) tzw. talentów? Autorzy raportu Antal i Sodexo uspokajają: zatrudnionym i kandydatom zależy nie tylko na pieniądzach. 93 proc. respondentów znacznie bardziej ceni bezpośrednią i swobodną atmosferę w firmie. Dla 92 proc. ważna jest możliwość wpływania na działania HR i rozwój przedsiębiorstwa. 81 proc. cieszy praca zdalna. Kolejny istotny motywator to troska o zdrowy styl życia personelu. 76 proc. badanych stawia konsultacje z dietetykiem, owoce i posiłki na koszt pracodawcy ponad stabilnością wynagrodzenia (73 proc.). Prawie 70 proc. przyklaśnie, jeśli pracodawca dofinansuje im lunch.

— Aż 65 proc. ankietowanych podobają się świadczenia pozwalające zmniejszyć codzienne wydatki bez obniżania poziomu życia — mówi Anna Piotrowska-Banasiak, dyrektor rozwoju w firmie rekrutacyjnej Antal.

Przykładem takiego świadczenia jest dofinansowanie posiłków, które przynosi firmie dwie korzyści: zmotywowanych pracowników i oszczędności. Dopłata do 190 zł miesięcznie jest zwolniona ze składki ZUS, a zwiększenie dochodów netto każdego pracownika odbywa się bez konieczności tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.

— Wartość zasilenia kart lunchowych stanowi dla firmy koszt uzyskania przychodu i nie jest opodatkowana VAT-em — zwraca uwagę Małgorzata Kroh, dyrektor marketingu i rozwoju w Sodexo Benefits and Rewards Services.

Sprawdź program konferencji "Recruitment Days 2019", któa odbędzie się już 19-20 marca 2019 w Warszawie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu