Jest lista (prawie pełna), rusza konkurs

Miłosz Marczuk
opublikowano: 30-09-2009, 10:29

Rozpoczął się nabór wniosków dla firm o  wsparcie produkcji własnych projektów.

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) przedstawiła właśnie listę firm, których wnioski zostały zatwierdzone do dofinansowania w poprzednim naborze. Jest ich 20. Mają otrzymać łącznie prawie 72 mln zł. Ale, jak dowiedział się "PB", PARP jest zdecydowana dodać do tej listy jeszcze 17 firm i przeznaczyć dla nich 34 mln zł. Na zatwierdzonej już liście największe dofinansowanie ma otrzymać firma Interphone Service z województwa podlaskiego — prawie 21 mln zł. Spółka realizuje przedsięwzięcia związane z technologią cyfrową umożliwiające przesyłanie dźwięków mowy za pomocą "telefonii internetowej". Oszczędności wynikające z wdrożenia tej technologii mogą sięgać nawet 40 proc. wydatków firmy na telefony.

To modelowy przykład realizacji projektu z działania 4.2. O pieniądze mogą ubiegać się bowiem przedsiębiorcy, którzy chcą rozwijać działalność badawczo-rozwojową bądź opracować i wdrożyć wzory przemysłowe czy nowy typ usług. Pieniądze z dotacji mogą być wydane m.in. na opłacenie usług doradczych, szkoleniowych, zakup środków trwałych oraz usług prawnych. Do wzięcia jest 68 mln zł, ale trzeba się pospieszyć.

— Pierwszy nabór, ogłoszony 16 lutego, został zamknięty po 3 dniach, ponieważ przyjęto wnioski na 335 proc. zakładanego budżetu, czyli 244 mln zł. Ze względu na wartość złożonych wniosków drugą rundę zamknęliśmy 22 czerwca, mimo że wcześniej jej zakończenie było planowane na 15 lipca. Już po 3 dniach trwania naboru wartość wniosków przekroczyła 150 proc. budżetu dla tej rundy — mówi Monika Karwat-Bury, rzecznik prasowy PARP.

Dofinansowanie będzie udzielane na dwa typy projektów. Pierwszy to projekty, które mają pomóc w rozwinięciu działalności badawczej i innowacyjnej już prowadzonej przez firmę. Aby uzyskać takie wsparcie, należy wcześniej ponosić wydatki na badania naukowe lub prace rozwojowe w okresie 12 miesięcy przed złożeniem wniosku.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Miłosz Marczuk

Polecane