Jobaid.pl i pracuj.pl zostały połączone

Karolina Guzińska
17-05-2002, 00:00

Firma Communication Partners, właściciel m.in. portalu pracuj.pl, przejmie od firmy In4net prowadzenie serwisu rekrutacyjnego jobaid.pl. Usługi oferowane dotąd przez jobaid.pl będą dostępne pod adresem www.pracuj.pl (integracja usług będzie następować stopniowo przez 12 miesięcy).

To pierwsze tego typu połączenie na rynku rekrutacji on-line. Powstały dzięki połączeniu vortal pracuj.pl będzie największym w Polsce serwisem — pod względem liczby prezentowanych ofert pracy i zarejestrowanych użytkowników — poświęconym pracy i edukacji.

Pracuj.pl zadebiutował na rynku w roku 2000, należy do firmy Communication Partners, która wydaje też przewodniki dla osób poszukujących pracy. Początkowo adresowany do studentów i absolwentów, stał się też popularny wśród młodych specjalistów i menedżerów. Oprócz ofert pracy, w pracuj.pl znajdują się analizy rynku pracy dla 15 branż, informacje o zarobkach, interaktywne testy rekrutacyjne, wywiady z osobami, które odniosły sukces w swoich zawodach.

Portal uruchomił też jesienią serwis edu.pracuj.pl — wyszukiwarkę ofert kursów, szkoleń, studiów podyplomowych i MBA (edu.pracuj.pl prezentuje ponad 8,5 tys. ofert).

Nowy pracuj.pl będzie nadal adresowany do osób aktywnych i wykształconych: studentów specjalistów i menedżerów. Chce też wzmocnić swoją pozycję wśród osób po 30. roku życia, którzy korzystali z jobaid.pl.

— Dla pracodawców połączenie serwisów oznacza możliwość dotarcia do znacznie większej liczby kandydatów. Wszystkie oferty pracy, które wcześniej były prezentowane w jobaid.pl, teraz znajdą się u nas. Umowy, jakie jobaid.pl miał z klientami, będą respektowane. Dodatkowo uzyskają oni możliwość korzystania z usług, które nie były oferowane przez jobaid.pl — zapewnia Przemysław Gacek, szef Communication Partners.

Połączenie pracuj.pl i jobaid.pl to efekt recesji na rynku pracy, ale i w e-businessie. Obecnie większość internetowych serwisów rekrutacyjnych jest niedochodowa. Przychody wyłącznie z publikowania ofert pracy nie pokrywają kosztów, a część witryn nie ma nawet banerów reklamowych, o innych usługach nie wspominając. Połączone serwisy będą mogły dzięki większej liczbie użytkowników więcej zarabiać na usługach rekrutacyjnych (publikacja ofert, dostęp do bazy CV kandydatów, prezentacje pracodawców itp.) oraz na reklamie mailingowej i banerowej. Dużemu serwisowi znacznie łatwiej będzie też rozbudowywać nowe usługi związane z rekrutacją przez Internet (np. testy rekrutacyjne dla kandydatów, internetowe targi pracy itp.).

Udziałowcami Communication Partners są jej założyciele (i obecni menedżerowie), brytyjski Hotcourses.com i fundusz E-Katalyst, który inwestuje aktywnie w firmy oferujące usługi dla działów personalnych. Ma udziały także w E-Learning.pl i e-Akces.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Guzińska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

/ Jobaid.pl i pracuj.pl zostały połączone