Jurajska leje się bez kompleksów

Mniejszy też może mieć sporo do powiedzenia na rynku wody. I rosnąć kilkakrotnie szybciej niż rynek.

— Jesteśmy w stanie konkurować jak równy z równym z międzynarodowymi koncernami — mówi Sławomir Gradek, prezes Jurajskiej, której roczne obroty (nie tylkoz wody, ale również napojów) sięgają 100 mln zł. I podpiera się wynikami.

Bloomberg

— W zeszłym roku wielkość sprzedaży naszej wody czystej w najbardziej klasycznej wersji, czyli butelce 1,5-litrowej, urosła o 43 proc. przy wzroście całego rynku na poziomie 5 proc. To pokazuje, że mamy realne szanse w walce z gigantami — twierdzi Sławomir Gradek.

Podaje, że dziś Jurajska to 8. gracz na rynku wody z udziałami na poziomie 1,5 proc. W kategorii triumfy od lat świecą Żywiec-Zdrój (należący do Danone’a), Cisowianka (której właścicielem są Polskie Zdroje) i Nałęczowianka (znajdująca się w portfolio Nestle).

— Średnio w Europie małe i średnie firmy stanowią 84 proc. producentów wód butelkowanych. W Polsce, wedługnaszych szacunków, około 52 proc. rynku wód butelkowanych należy do dużych, międzynarodowych koncernów. Tym niemniej jesteśmy przekonani, że mamy jeszcze sporo do ugrania. W perspektywie pięciu lat chcielibyśmy co najmniej podwoić obecne udziały i wejść do pierwszej piątki — zapowiada Sławomir Gradek. Przekonuje, że mniejszy gracz jest bardziej elastyczny i jest w stanie wypuszczać na rynek takie produkty, których nie mają duzi.

— Nasza woda dla dzieci odróżnia się od konkurencji tym, że jest mineralna, a nie źródlana, i powstała we współpracy z kanałem TVP ABC. Właśnie została wyróżniona na światowym kongresie dla branży — Global Bottled Water Congress w Lizbonie.

Zmiana opakowania dla wody w szklanej butelce pozwoliła zwiększyć jej sprzedaż o 50 proc. To są drobne zmiany, które jednak przyciągają konsumentów. Nie mamy olbrzymich budżetów marketingowych jak międzynarodowi gracze, więc walczymy właśnie w ten sposób — opowiada Sławomir Gradek. Dziś jedną trzecią portfela spółki stanowią wody czyste, jedną trzecią — smakowe, i jedną trzecią — napoje.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Michalina Szczepańska

Polecane