Kablówki chcą mieć coś dla każdego

Katarzyna Latek
opublikowano: 25-08-2009, 00:00

Wielkopolska sieć kablowa Inea jesienią uruchomi wirtualne komórki. Na razie wchodzi w usługi biznesowe.

Już druga sieć wprowadza cztery w jednym: telewizję, internet, telefonię stacjonarną i mobilną

Wielkopolska sieć kablowa Inea jesienią uruchomi wirtualne komórki. Na razie wchodzi w usługi biznesowe.

W zeszłym roku prawie każdy operator kablowy odgrażał się, że uruchomi mobilnego operatora komórkowego, by oferować pakiety wielu usług telekomunikacyjnych.

Dotychczas zdecydował się na to tylko Aster, który ma około 30 tys. użytkowników usług mobilnych, a do końca roku chce mieć 50 tys. Zaawansowane prace prowadzi także największy operator z Wielkopolski — Inea. Podpisał właśnie umowę z duńską firmą Teologic, która jest tzw. MVNE, operatorem dla operatorów (w Polsce współpracuje z Orange).

Teraz quadro...

— Będziemy drugą siecią kablową w Polsce, która będzie oferowała usługi quadro play: telewizję, internet, telefonię stacjonarną i mobilną — mówi Jerzy Kosiński, prezes Inei.

Podobnie, jak robi to Aster, komórki zaoferuje przede wszystkim obecnym klientom sieci, których jest teraz 130 tys. Telogic zapewni potrzebne do tego: umowy z operatorem, zarządzanie kartami SIM, billing czy przenoszenie numerów, a także konsulting biznesowy. Po stronie Inei zostanie m.in. sprzedaż i marketing. Usługi mobilne będą obejmowały także bezprzewodowy internet.

— Rynek telekomunikacyjny w Polsce jest obecnie niezwykle konkurencyjny, a odbiorcy usług coraz bardziej wymagający. To zmusza nas do rozwoju naszej oferty — wyjaśnia Janusz Kosiński.

Wśród operatorów kablowych wprowadzenie usług komórkowych zapowiadały także Multimedia Polska. Podkreślają, że nie będzie to typowy MVNO, a usługa ma ruszyć do końca roku. Jesienią kablówki będą musiały konkurować także z Cyfrowym Polsatem, który obok telewizji chce wprowadzić szerokopasmowy internet i właśnie telefonię komórkową, które udostępni wraz ze Sferią Zygmunta Solorza.

...i klient biznesowy

Kablówki walczą o klienta wszystkimi możliwymi sposobami. Nasilają te starania jesienią. W Inei MVNO to nie wszystko: na początku września spółka wprowadzi usługi, z których korzystać ma biznes. Na celowniku ma wszystkich rodzaje przedsiębiorstw: od małych domowych firm do dużych korporacji.

— Naszą przewagę na rynku B2B upatrujemy w tym, że jesteśmy firmą regionalną, nastawioną na długoterminową współpracę. Nie unikamy też inwestowania w strukturę światłowodową prowadzącą do klienta — mówi Maciej Janas, prezes Inei.

Usługi biznesowe mają już w ofercie m.in. UPC, wkrótce wejdzie z nimi również Aster. Nowych ofert większości operatorów jesienią mogą spodziewać się też klienci indywidualni. Konkurencja nasili się zwłaszcza na rynku warszawskim, gdzie dzięki przejęciu giełdowego Spraya właśnie pojawił się operator Vectra.

— Planowane inwestycje i bardzo atrakcyjna oferta pozwolą nam stać się w krótkim czasie co najmniej trzecim graczem — zapowiada Tomasz Żurański, prezes Vectry.

Pozostali nie zamierzają oddawać pola. UPC odświeża swoją promocję, która w poprzedniej odsłonie cieszyła się wielką popularnością: trzy usługi w cenie jednej (i to na stałe, a nie jak w poprzedniej edycji — na czas określony).

— Zwykle jesienią operatorzy wprowadzają nowe portfolio usług. W tym roku faktycznie nakłada się to na wejście Vectry, ale to nie ma związku — mówi Lidia Stępińska-Ustasiak z UPC.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Latek

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu