Kampania Employer branding – wyróżnienie – Software Mansion

DI
opublikowano: 2024-02-26 12:05

Kiedy 11 lat temu wystartowała Software Mansion, jej siłę napędową stanowiła chęć do wspólnej pracy kilku programistów – założycieli software house’u. Ponad dekadę później programistów w firmie jest już dużo więcej, ale to założenie się nie zmienia – Software Mansion ma być organizacją, w której ludzie chcą pracować.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Dlatego biuro firmy, z tak niecodziennymi udogodnieniami jak gaming room czy drzemkownia, dostępne jest również poza godzinami pracy, a członkowie zespołu mogą spędzać w nim czas ze znajomymi. Wspierającą atmosferę, poza pozytywną energią wnętrz, budują także: odpowiednia wysokość wynagrodzeń, benefity, szkolenia i opieka psychologiczna. Kolejnym pomysłem na drodze do tworzenia dobrego miejsca pracy jest program motywacyjny oparty na akcjach dla pracowników i dywidendzie, połączony z wejściem spółki na giełdę. Zamiast sprzedawać akcje i pozyskiwać w ten sposób dodatkowy kapitał, Software Mansion jako pierwsza firma w Polsce postanowiła rozdać je swoim pracownikom.

W ramach Powszechnego Programu Motywacyjnego pracownicy i współpracownicy Software Mansion co pół roku uprawnieni są do wykupu przypadającej na nich liczby akcji po symbolicznej cenie 0,10 zł za akcję. Każda transza składa się z ok. 50 000 akcji, co daje łącznie 250 000 akcji na cały okres trwania programu (kwiecień 2023 – kwiecień 2025). Ponadto w czerwcu 2022 r. firma uruchomiła specjalną transzę akcji z możliwością wykupu przez pracowników o najdłuższym stażu. Cały proces wdrażania Powszechnego Programu Motywacyjnego, od momentu powstania pomysłu do wejścia Software Mansion na giełdę, zajął około trzech lat, a skoncentrowany był głównie na spełnianiu wymogów prawnych przez spółkę oraz komunikacji – zarówno wewnątrz firmy, jak i w mediach. Ta nietypowa i odważna inicjatywa spotkała się z tak entuzjastycznym przyjęciem, że spółka postanowiła wprowadzić do sprzedaży dodatkową pulę akcji, po cenie odrobinę niższej niż rynkowa. W ramach programu Akcja dla Ambitnych udało się sprzedać 95 proc. przeznaczonych na ten cel papierów wartościowych, a ich odbiorcami byli pracownicy i współpracownicy oraz ich rodziny i znajomi. Jest to niewątpliwy sukces tej akcji, który pokazuje, że działania Software Mansion wzbudzają zaufanie nie tylko wewnątrz firmy, ale też poza nią.

Celem Powszechnego Programu Motywacyjnego było długoterminowe związanie zespołu z firmą – został on osiągnięty. Trudno się dziwić, że w spółce, która dzieli się sobą z pracownikami, procent retencji utrzymuje się na poziomie 85-90 proc. Wśród firm z branży IT jest to wynik, którym należy się chwalić.