Kamperowy zawrót głowy [PODCAST]

opublikowano: 30-07-2021, 06:00

Polski rynek karawaningowy jest niewielki, ale ostatnio nabrał rozpędu. Nie nadąża za nim krajowa infrastruktura, tkwiąca w głębokim PRL.

Ubiegłoroczne wakacje były, delikatnie mówiąc, specyficzne. Utrudnienia w podróżowaniu transportem zbiorowym oraz nocowaniu w hotelach i pensjonatach dały jednak zaskakujący efekt. Polacy postanowili sprawdzić, czy karawaning jest dla nich. Jaka była skala tego eksperymentu? 2020 r. był rekordowy pod względem sprzedaży nowych i używanych kamperów, a wypożyczalnie przeżywały oblężenie. Po mieszkalne przyczepy i samochody ustawiały się kolejki.

Nowy trend trwa. W pierwszej połowie 2021 r. zarejestrowano ponad 1,3 tys. nowych i blisko 4,7 tys. używanych i sprowadzonych z zagranicy kamperów. To odpowiednio o 145 proc. i 470 proc. więcej niż przed rokiem. Podobnie było na rynku mieszkalnych przyczep.

Czy ta imponująca dynamika świadczy, że Polacy pokochali karawaning? Niekoniecznie. Wyjaśnia to Sławomira Podwojska, właścicielka wypożyczalni motorhome.pl. Punktuje też rynkowe hamulce, które nie pozwalają rozpędzić się na dobre polskiemu rynkowi mieszkalnych pojazdów.

A jak to wygląda z perspektywy producenta i dystrybutora kamperów? Czy pandemia pomogła rodzimym fabrykom i dlaczego część z nich rozważa ucieczkę za granicę? O tym mówi Andrzej Zawiliński, prezes Grupy Elcamp.

Ucieczkę zaleca Sebastian Klauz, redaktor naczelny „Polskiego Karawaningu”. Tym razem nie chodzi jednak o prawne zawirowania, utrudniające życie przedsiębiorcom, lecz o… relaks. Ekspert podpowiada, jakie trasy wybrać, gdzie są najlepsze kempingi i dlaczego, niestety, nie w Polsce oraz jak i gdzie biwakować na dziko, żeby nie podpaść stróżom prawa.

Jacek Fior z platformy camptoo.pl ma kilka rad na po urlopie. Co zrobić z kamperem, gdy go nie używamy i jak na tym zarobić.

Karol Szymański, właściciel firmy Wavecamper, produkującej mieszkalne auta, udziela natomiast wskazówek, które przydadzą się przed następnym sezonem - za ile można zbudować auto z kuchnią i sypialnią oraz co zyskamy w zamian za zwielokrotnienie budżetu.

Gorąco zachęcam do posłuchania.

Wszystkie odcinki „Pulsu Biznesu do słuchania” są dostępne na stronie pb.pl/dosluchania oraz w aplikacjach podcastowych, m.in. na Spotify i Apple Podcasts.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane