Kanały komunikacji z firmą

MK
opublikowano: 29-05-2013, 00:00

Jak klienci komunikowali się w ostatnim roku z działami obsługi klienta?

Odpowiedź przynosi sondaż konsumencki, przeprowadzony przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych na zlecenie Interactive Intelligence. Najwięcej (94 proc.) osób używało do tego telefonu. E-mail (47 proc.) był prawie tak popularny jak osobiste odwiedziny (53 proc.). Przy czym wizyty w placówkach najczęściej składali starsi klienci. Niemal co trzeci respondent (31 proc.) korzystał z formularza na stronie internetowej firmy. Dużo rzadziej wybierano SMS-y i czaty (odpowiednio 13 i 10 proc.). Na media społecznościowe jako kanał kontaktu z przedsiębiorstwem wskazało zaledwie 5 proc. ankietowanych. Jeszcze gorzej wypadły konwersacje przez Skype’a i rozmowy wideo (3 i 2 proc.).

15 proc. Taki odsetek klientów kontaktuje się z firmami poprzez aplikacje mobilne.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MK

Polecane