Kandydaci chcą wiedzieć, ile zarobią

24-11-2016, 22:00

Młodym osobom brakuje w ogłoszeniach pracodawców kwoty, którą mogliby dostać za wykonaną pracę — wynika z badania Golden Line.

Wysokość zarobków — to jedna z informacji, której kandydaci do pracy najczęściej poszukują w ogłoszeniach pracodawców. Ponad połowa (55 proc.) osób badanych na zlecenie GoldenLine stwierdziła, że przede wszystkim tej wiadomości brakuje w anonsach. Na niepodawanie informacji o możliwych wynagrodzeniach zwracają uwagę przede wszystkim kobiety (59 proc. odpowiedzi — dla porównania w przypadku mężczyzn ten odsetek wyniósł 51 proc.) oraz najmłodsze osoby mogące szukać pracy.

Przyznało to 58 proc. osób poniżej 24. roku życia. Dla porównania — tylko 49 proc. ankietowanych w wieku od 35 do 44 lat zaznaczyło taką odpowiedź. Z raportu GoldenLine wynika ponadto, że dla 49 proc. respondentów jest to informacja zdecydowanie istotna, a dla 37 proc. — raczej istotna.

Osoby szukające pracy chcą dowiedzieć się z ogłoszeń o wielu innych aspektach zatrudnienia, których często nie znajdują. Niemal równie często, co danych o zarobkach, kandydatom brakuje informacji o dniach i godzinach pracy — przyznało to 48 proc. badanych. Ten aspekt ma szczególne znaczenie dla kobiet i w takim samym stopniu dla młodych kandydatów do pracy — w wieku do 24 lat (po 52 proc. wskazań).

Za ważne uznało to 44 proc. ankietowanych mężczyzn. Młode pokolenie chciałoby też od razu poznać zakres obowiązków na danym stanowisku. Takich informacji brakuje w ogłoszeniach przede wszystkim tej grupie kandydatów (47 proc. wskazań) — w przypadku starszych osób jest to 42 proc.

Dla osób rozpoczynających karierę zawodową lakoniczne opisy ofert pracy nie wystarczają, by mogli wyobrazić sobie czekające ich zadania. Kandydaci nie narzekają tak często na brak informacji o formie zatrudnienia (38 proc. odpowiedzi). Ważniejsze jest to dla kobiet (41 proc.) niż mężczyzn (35 proc.). Lokalizacja zakładu pracy powinna być podana według 34 proc. badanych, a brak nazwy i danych kontaktowych firmy źle odbiera 25 proc. respondentów.

W raporcie podkreślono, że może być to problemem przy rekrutacjach ukrytych, które z powodu niepełnych informacji mogą sprawiać, że mniej chętnych będzie aplikować na ofertę pracy. „Warto też, aby pracodawcy w ogłoszeniach informowali o narzędziach pracy i terminach zgłoszeń aplikacji” — czytamy w raporcie. Okazuje się przy tym, że kandydatom dopiero w dalszej kolejności przydatne będą adnotacje o benefitach i wartościach, jakimi kieruje się firma. Trzeciorzędne znaczenie mają informacje na temat przestrzeni socjalnej. © Ⓟ

i.jackowska@pb.pl �

22-333-98-59

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Iwona Jackowska

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Kandydaci chcą wiedzieć, ile zarobią