Kandydat znaleziony przy muzyce

Dorota Czerwińska
opublikowano: 2014-07-28 00:00

Już nie tylko w urzędach pracy, biurach karier i uczelniach szuka się pracowników. Dobry może być też Przystanek Woodstock.

Firma informatyczna Luxoft od wejścia do Polski w 2010 r. szuka bezpośredniego kontaktu z potencjalnymi pracownikami. Zaprasza ich na wykłady, nieformalne spotkania, wciąga w interaktywne akcje. W końcu wpadła na oryginalny pomysł: promowanie się podczas festiwalu rockowego Przystanek Woodstock. W tym roku po raz drugi poprowadzi tam wykłady edukacyjne w ramach Akademii Sztuk Przepięknych

Informacje o firmie rozchodzą się nie tylko wśród uczestników festiwalu, ale także ich znajomych, przyjaciół, rodziny.

i udostępni swój namiot pasjonatom informatyki. Będą mogli uczestniczyć w warsztatach i zajęciach prowadzonych przez ekspertów firmy „Jak pokierować swoją karierą, nie rezygnując z własnych pasji?” i „Kim są hakerzy marketingu?”.

— Drugi udział na Przystanku Woodstock traktujemy jako inicjatywę z zakresu CSR promującą szanse rozwoju w sektorze IT, ale też wsparcie rekrutacyjne. Firmy IT rywalizują o największe talenty, ale mają także wspólne cele, np. promocję możliwości, jakie otwierają się przed informatykami w wielkim biznesie, a także zwiększanie liczby talentów wchodzących do branży — informuje Kinga Misiarz, menedżerds.

CSR w Luxoft Poland, współorganizatorka akcji. Dodaje, że firma będzie odczarowywać stereotypy, jakie przylgnęły do informatyków — że są nieciekawi, interesują się tylko technologiami, a ich praca to wyłącznie siedzenie przed monitorem.

— Nieprzekonanym chcemy także udowodnić, że wysokie płace w IT i zapotrzebowanie na ekspertów z tej dziedziny to nie krótkotrwały trend, ale szansa na długą, ciekawą karierę — mówi Kinga Misiarz.

Owocem ubiegłorocznej obecności na Woodstocku są kontakty do ponad 1000 osób.

— Oczywiście nie wszystkie zostaną specjalistami, a jeszcze mniej naszymi pracownikami. Kontakt z Luxoftem i rynkiem IT w takim miejscu przynosi jednak także inne efekty: informacje o firmie rozchodzą się nie tylko wśród uczestników festiwalu, ale także ich znajomych, przyjaciół, rodziny. Dzięki obecności w tak nietypowych dla biznesu miejscach zatrudniamy w Polsce już ponad 400 osób — podsumowuje menedżerka z Luxoftu.