Kapitał na biznes internetowy? To proste

DI
opublikowano: 24-11-2008, 12:32

Tylko 25 proc. firm internetowych widzi poważne problemy w zdobyciu kapitału na start biznesu – wynika z badania przeprowadzonego przez Business Angel Seedfund, którego pełne wyniki zostaną ogłoszone już w grudniu.

Zdecydowana większość – 75 proc. - przedsiębiorców internetowych nie widzi większych problemów w pozyskaniu pieniędzy na rozwój ciekawego projektu.

Jeszcze większymi optymistami są osoby, które deklarują doświadczenie w kontaktach z funduszami inwestycyjnymi i aniołami biznesu. Spośród nich tylko 22 proc. wątpi w możliwości znalezienia inwestora zainteresowanego innowacyjnym pomysłem.

Także wśród osób, które zbudowały już rentowny biznes, niewiele – bo tylko 16 proc. - osób uważa, że uzyskanie finansowania jest rzeczywiście trudne.

Organizatorem badania twórców firm internetowych jest Business Angel Seedfund, pierwszy fundusz zalążkowy aniołów biznesu.

Badanie pokazało też bardzo duży optymizm twórców polskich start-upów. Aż 81 proc. uczestników uważa, że w Polsce może powstać firma internetowa, która odniesie sukces na globalną skalę. Zaledwie 19 proc. przedsiębiorców internetowych zdecydowanie w to nie wierzy.

„Wciąż szukamy drugiej Wirtualnej Polski czy Allegro” – komentuje Maciej Grabski, prezes Business Angel Seedfund – „We wczesnej fazie rozwoju inwestujemy w projekty, które mają szansę na rozwój nie tylko w Polsce. Dobry pomysł i kapitał nie wystarczą jednak, aby odnieść sukces. Dlatego angażujemy się w zarządzanie nowopowstałych spółek wspierając ich rozwój na różne sposoby”.

Projekt badawczy LaunchIT był realizowany w okresie 6 października-14 listopada br. Wzięło w nim udział 739 osób: twórców firm internetowych, założycieli i pomysłodawców start-upów, a także osób planujących założenie e-biznesu.

Pełny raport zostanie opublikowany w grudniu br.

Business Angel Seedfund jest pierwszym w Polsce funduszem zalążkowym stworzonym przez aniołów biznesu. Wśród jego założycieli są m.in. Maciej Grabski (współzałożyciel Wirtualnej Polski), Jędrzej Wittchen (Wittchen), Maciej Duda (PKM DUDA) oraz Jacek Kawalec (współzałożyciel Wirtualnej Polski). Do końca 2008 r. Business Angel Seedfund planuje mieć w portfelu ponad 10 spółek.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Polecane