Zdecydowana większość – 75 proc. - przedsiębiorców internetowych nie widzi większych problemów w pozyskaniu pieniędzy na rozwój ciekawego projektu.
Jeszcze większymi optymistami są osoby, które deklarują doświadczenie w kontaktach z funduszami inwestycyjnymi i aniołami biznesu. Spośród nich tylko 22 proc. wątpi w możliwości znalezienia inwestora zainteresowanego innowacyjnym pomysłem.
Także wśród osób, które zbudowały już rentowny biznes, niewiele – bo tylko 16 proc. - osób uważa, że uzyskanie finansowania jest rzeczywiście trudne.
Organizatorem badania twórców firm internetowych jest Business Angel Seedfund, pierwszy fundusz zalążkowy aniołów biznesu.
Badanie pokazało też bardzo duży optymizm twórców polskich start-upów. Aż 81 proc. uczestników uważa, że w Polsce może powstać firma internetowa, która odniesie sukces na globalną skalę. Zaledwie 19 proc. przedsiębiorców internetowych zdecydowanie w to nie wierzy.
„Wciąż szukamy drugiej Wirtualnej Polski czy Allegro” – komentuje Maciej Grabski, prezes Business Angel Seedfund – „We wczesnej fazie rozwoju inwestujemy w projekty, które mają szansę na rozwój nie tylko w Polsce. Dobry pomysł i kapitał nie wystarczą jednak, aby odnieść sukces. Dlatego angażujemy się w zarządzanie nowopowstałych spółek wspierając ich rozwój na różne sposoby”.
Projekt badawczy LaunchIT był realizowany w okresie 6 października-14 listopada br. Wzięło w nim udział 739 osób: twórców firm internetowych, założycieli i pomysłodawców start-upów, a także osób planujących założenie e-biznesu.
Pełny raport zostanie opublikowany w grudniu br.
Business Angel Seedfund jest pierwszym w Polsce funduszem zalążkowym stworzonym przez aniołów biznesu. Wśród jego założycieli są m.in. Maciej Grabski (współzałożyciel Wirtualnej Polski), Jędrzej Wittchen (Wittchen), Maciej Duda (PKM DUDA) oraz Jacek Kawalec (współzałożyciel Wirtualnej Polski). Do końca 2008 r. Business Angel Seedfund planuje mieć w portfelu ponad 10 spółek.