Lokal został otwarty w tym tygodniu w dzielnicy handlowej w Leeds, w centrum miasta. Kawiarnia oferuje darmową przestrzeń coworkingową dla drobnych przedsiębiorców i start-upów, na miejscu można też skorzystać z usług bankowych. Lokal służył wcześniej jako tradycyjny oddział bankowy Sanandera, ale został zamknięty w czerwcu 2018 r. Jeśli formuła kawiarni coworkingowej się sprawdzi, bank chce rozwinąć całą ich sieć w Wielkiej Brytanii.
— Kawiarnie do pracy okazały się ogromnie popularne wśród naszych klientów w innych krajach, więc mamy nadzieję, że w Wielkiej Brytanii też zdadzą egzamin — mówi Susan Allen, dyrektor sprzedaży i współpracy biznesowej w Santanderze.
Wcześniej bank ogłosił, że zamknie w tym roku 140 tradycyjnych oddziałów w Wielkiej Brytanii. Potencjalnie mogą się przerodzić właśnie w takie kawiarnie. Strategia Santandera ma bowiem na celu tworzenie miejsc „przyjaznych dla rozwoju nowych pomysłów biznesowych i rozwijania współpracy w luźnej atmosferze”. Koncept narodził się w 2016 r. w Chile jako alternatywa dla zamykania oddziałów banków, które nie wytrzymują konkurencji bankowości internetowej. Dotąd Santander otworzył około 50 kawiarni biznesowych w swoich byłych oddziałach w Hiszpanii, Portugalii, Brazylii i Argentynie. Wszystkie kawiarnie są dostępne także dla klientów banku.