Kazar rośnie przed debiutem

RAV
opublikowano: 07-02-2011, 00:00

Dystrybutor dóbr luksusowych zwiększa sprzedaż, rozbudowuje sieć salonów i myśli o parkiecie.

Dystrybutor dóbr luksusowych zwiększa sprzedaż, rozbudowuje sieć salonów i myśli o parkiecie.

Kazar, dystrybutor m.in. butów i torebek, rozbudowuje sieć salonów firmowych.

— Plan minimum na bieżący rok to otwarcie pięciu sklepów — twierdzi Renata Niećko, wiceprezes firmy z Przemyśla, która w najnowszym rankingu Gazel Biznesu uplasowała się ma 18. miejscu w woj. podkarpackim.

Najwcześniej klientów powita salon w Galerii Słonecznej w Radomiu, którego otwarcie nastąpi w kwietniu.

— Później będą sklepy w Kielcach i Szczecinie — wymienia Renata Niećko.

Rozbudowa będzie finansowana z własnych pieniędzy firmy. Dzięki inwestycji Kazar zwiększy zatrudnienie o 50-60 osób (zatrudnia ich obecnie ponad 300). Wiceprezes przyznaje też, że w tym roku okaże się, czy Kazar pojawi się na parkiecie, prawdopodobnie na NewConnect.

— Zdajemy sobie sprawę, że to wyzwanie, ale od lat przygotowujemy się do tego — mówi wiceprezes Kazaru.

Rozbudowa sieci sprzedaży to efekt coraz większego popytu m.in. na luksusowe obuwie rodem z Italii.

— Tam powstają projekty naszych produktów. Produkcją zajmują się fabryki, m.in. w Portugalii, Włoszech i Polsce — twierdzi Renata Niećko.

W 2009 r., mimo kryzysu, Kazar osiągnął 59,4 mln zł przychodów, wobec 41,8 mln zł rok wcześniej. W 2010 r. było jeszcze lepiej.

— Sprzedaż przekroczyła 75 mln zł. W 2011 r. oczekujemy wzrostu, m.in. dzięki nowym salonom — mówi wiceprezes.

Podkarpacka Gazela przygotowuje się też do wymiany systemu informatycznego obsługującego sieć salonów Kazar (obecnie ma ich 33). O koszcie inwestycji nie chce mówić.

Gazele Biznesu to małe i średnie firmy, które dzięki dynamicznemu rozwojowi doskonale dają sobie radę wśród nawet znacznie większych konkurentów. Gazelą może zostać firma spoza branży finansowej.

Co roku "Puls Biznesu" wraz z Coface Poland przygotowują ranking firm, a o miejscu decyduje wyrażony w procentach przyrost obrotów osiągnięty w ciągu trzech kolejnych lat.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: RAV

Polecane