Każdy dzień jest dobry do świętowania sukcesów

Danuta Hernik
opublikowano: 2023-12-18 00:15
zaktualizowano: 2023-12-15 18:03

Dążymy do ekspansji międzynarodowej, żeby nie uzależniać się od jednego PKB. Taki jest nasz model biznesowy, mówią w firmie Ovolt.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

1. MIEJSCE WOJEWÓDZTWO MAŁOPOLSKIE - Ovolt

Ovolt to sklep internetowy z komputerami i urządzeniami elektronicznymi.

– Właściwie to megasklep, bo posiadamy 2,5 miliona produktów w ofercie, zaczynając od elektroniki użytkowej, a kończąc na produktach z kategorii sport i turystyka – podkreśla Kamil Kobylanka, prezes spółki.

Firma ma czterech właścicieli, to: Kamil Kobylanka, Patryk Sobczyk, Tomasz Cygan i Jarosław Śmiertka. Zarząd mierzy się z tymi samymi problemami, co inni sprzedawcy online’owi. Konsumenci wydają mniej, ale, jak przekonuje Kamil Kobylanka, obecność na wielu rynkach nieco niweluje ten efekt.

– Nie skupiamy się tylko na Polsce, jesteśmy obecni również na rynkach zagranicznych, dzięki czemu poszerzamy grono klientów praktycznie automatycznie, a już dziś nie jest małe, wychodzi od nas około 20 tys. paczek miesięcznie – przekonuje. Dodaje, że każdy dzień jest dobry do świętowania sukcesów. A te są, bo firma rośnie.

– Każdy kolejny kraj, do którego wchodzimy to kolejne podparcie naszego fundamentu. Będziemy więc wchodzić na nowe dla nas rynki, a przy tym pracować nad umocnieniem swojej pozycji tam, gdzie już jesteśmy. Nasze działania marketingowe będą zakrojone pod kątem konkurencji z lokalnymi dostawcami.

W 2019 r. zrodził się pomysł założenia sklepu internetowego ze sprzętem elektronicznym. Sklep powstawał od zera, a firma oparła się na dochodach własnych, bez kapitału zewnętrznego.

– W asortymencie sklepu zawsze dominowała elektronika użytkowa, czyli komputery, laptopy, RTV… To jest nasz podstawowy biznes, chociaż sklep oferuje coraz więcej produktów, w coraz szerszej skali. W styczniu przeprowadzimy rebranding. Zmieniamy logo, grafikę strony, to nam odświeży wizerunek. Poza tym również w styczniu, rusza też nowy sklep, nowa odsłona Ovolta, która pozwoli wszystkim klientom z całej Europy dokonywać zakupów w ich własnym języku. Będzie możliwe zawieranie transakcji w 29 językach, w 29 krajach. Wydaliśmy już pół miliona złotych, a prace jeszcze trwają i zapewne dopinanie wszystkiego, szczególnie w części dotyczącej IT, będzie trwało do ostatniego dnia przed startem sklepu – opowiada Kamil Kobylanka.

Oprócz nowego sklepu detalicznego Ovolt przygotowuje też projekt, który zakłada łatwą i szybką możliwość obsługi klienta biznesowego.

– Czy to będzie szkoła, firma dystrybucyjna, czy jakakolwiek instytucja, będzie mogła się u nas zalogować, zobaczyć specjalne ceny i złożyć zamówienia – podobnie jak klient indywidualny, tylko z należnymi rabatami i odpowiednimi dokumentami zakupu.

Organizator

Puls Biznesu

Autor rankingu

Coface