Kierunkowe studia nie są konieczne

PAS
opublikowano: 19-05-2008, 00:00

Gdzie studiowali specjaliści public relations pracujący w tej branży? Zapytaliśmy o to pracowników agencji i działów PR w firmach.

Gdzie studiowali specjaliści public relations pracujący w tej branży? Zapytaliśmy o to pracowników agencji i działów PR w firmach.

Z przeprowadzonego przez „Puls Biznesu” sondażu wśród 202 specjalistów PR wynika, że zdecydowana większość z nich, bo aż 141 osób, nie ma żadnego wykształcenia kierunkowego.

A jakie przygotowanie teoretyczne mają inni? 14 osób odpowiedziało, że ukończyło PR-owe studia podyplomowe organizowane przez Instytut Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego i Polską Akademię Nauk. Pewną popularnością (11 osób) cieszy się kurs London School of Public Relations, organizowany przez Związek Firm Public Relations, a także studia podyplomowe z PR prowadzone w warszawskiej Szkole Głównej Handlowej. Pozostałe osoby wskazywały różne miejsca edukacji.

Część odpowiedzi (około 35) w naszej sondzie uzyskaliśmy w trakcie rozmów z pracownikami agencji, pozostałe w odesłanych nam ankietach. Badanie ograniczyliśmy do Warszawy, bo to tutaj mieści się najwięcej agencji PR i działów public relations dużych korporacji.

W badaniu wzięli udział pracownicy 20 firm, w tym 13 losowo wybranych agencji (Ciszewski PR, Euro RSCG Sensors, Genesis PR, Sigma International Poland, First PR, Perspektywa PR, Fleishman-Hillard, Weber Shandwick, Lighthouse Consultants, Alert Media Communication, Twenty Four Seven PR, Neuron Agencja PR, ComPress) oraz siedem działów PR przedsiębiorstw (wspólne biuro public relations Kredyt Banku i Warty, Bank Pekao, Grupa Arcadis, BRE Bank, Grupa AXA, Wydawnictwo Murator).

Dziękujemy wszystkim, którzy wzięli udział w tym przedsięwzięciu.

WyksztaŁcenie specjalistÓw od PR

- 141 — bez wykształcenia kierunkowego.

- 14 — studia podyplomowe prowadzone przez Instytut Stosowanych Nauk Społecznych UW i Polską Akademię Nauk.

- 11 — kurs London School of Public Relations organizowany przez Związek Firm Public Relations.

- 10 — studia podyplomowe z PR prowadzone w Szkole Głównej Handlowej.

- 8 — specjalizacja PR na Wydziale Dziennikarstwa UW.- 19 — różne szkoły PR-u (wymienione mniej niż pięć razy).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAS

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu