KIO zdecyduje o bramkach

opublikowano: 22-08-2018, 22:00

Jutro Krajowa Izba Odwoławcza wyda wyrok dotyczący przetargu na zarządzanie manualnym systemem poboru opłat.

Od listopada 2018 r. Główny Inspektorat Transportu Drogowego (GITD) ma przejąć zarządzanie elektronicznym i manualnym systemem poboru opłat na trasach administrowanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). Szans na terminowe przejęcie systemu e-myta nie widzą eksperci, od miesięcy powtarzając, że GITD nie jest przygotowany do zarządzania nim. Łatwiejsze miało być przejęcie zarządzania bramkami działającymi na odcinkach A2 Stryków — Konin oraz A4 Wrocław — Gliwice. Okazuje się jednak, że powodzenie tych działań zależy od decyzji Krajowej Izby Odwoławczej (KIO). Kapsch, mający z GDDKiA umowę na zarządzanie bramkami oraz systemem elektronicznym do listopada 2018 r., zaskarżył w KIO przetarg na wybór operatora na następne lata.

Zobacz więcej

Fot. Marek Wiśniewski

— Wyrok zostanie ogłoszony w piątek — zaznacza Krzysztof Gorzkowski z Kapscha. O postępowaniu nie chce mówić. Kapsch zakwestionował przetargowe wyliczenia cenowe, uznając je za zbyt niskie i nieodzwierciedlające rynkowych realiów. W przetargu na zarządzanie bramkami na A2 w kosztorysie określonym na 55,67 mln zł „zmieścił się” jedynie Intertoll,proponując 54,65 mln zł. Kapsch, w konsorcjum z firmą Egis, wycenił kontrakt na 77,28 mln zł. Na zarządzanie systemem opłat na A4 zgłosił się tylko Kapsch z Egisem, wyceniając ofertę na 125,7 mln zł, przy kosztorysie 77,54 mln zł. Do „PB” docierają rozbieżne informacje. Jedni twierdzą, że GITD zwiększy przetargowy budżet, inni, że zleci czasowe zarządzanie systemem bez publicznego przetargu, np. z wolnej ręki. Decyzja zależy od wyroku KIO. Resort infrastruktury, który zaproponował przejęcie systemu opłat przez GITD, argumentował, że inspektorat będzie tańszy od Kapscha. Na razie jednak wygląda na to, że zarządzanie manualnym mytem będzie kosztowne.

202,9 mln zł …a na tyle wyceniło oferty konsorcjum Kapsch/Egis.

133,2 mln zł Tyle przeznaczył GITD na zarządzanie bramkami na A2 i A4…

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Kapczyńska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / KIO zdecyduje o bramkach