Klabater bliżej giełdy

opublikowano: 29-10-2018, 22:00

Wydawca i producent gier pozyskał 4 mln zł w pre-IPO. W pierwszym półroczu przyszłego roku planuje debiut na NewConnect.

Klabater, polski wydawca i producent gier komputerowych i konsolowych, z niedawnej oferty prywatnej pozyskał od inwestorów 4 mln zł.

Klabater, którego największymi akcjonariuszami są Michał Gembicki (z
prawej) i Robert Wesołowski, docelowo chce zdobyć dominującą pozycję wśród
wydawców w Polsce i w regionie.
Zobacz więcej

AMBITNE PLANY:

Klabater, którego największymi akcjonariuszami są Michał Gembicki (z prawej) i Robert Wesołowski, docelowo chce zdobyć dominującą pozycję wśród wydawców w Polsce i w regionie. Fot. ARC

— To bardzo ważny moment dla naszej spółki, grono naszych akcjonariuszy poszerzyło się o 32 inwestorów indywidualnych i finansowych. Mamy jasno sprecyzowany plan działania — wiemy gdzie chcemy być za kilka lat i czego potrzebujemy, aby osiągnąć sukces — mówi Michał Gembicki, prezes Klabatera.

Z 4 mln zł z emisji najwięcej, bo 1,5 mln zł, spółka przeznaczy na zakup licencji na nowy tytuł o już ugruntowanym globalnym potencjale rynkowym i rozwój na jego podstawie gry wideo z trybem dla graczy pojedynczych i sieciowych (multiplayer) na platformy PC i konsolowe. 1,2 mln zł planuje wydać na rozwój własnego tytułu i zespołu deweloperskiego, pracującego nad projektem „Crossroads Inn”. 1,3 mln zł wzmocni ją w obszarze portingu gier (przeniesienie kodu gry na inną platformę) i wydawniczym.

Nowi akcjonariusze objęli 1,25 mln akcji, co będzie stanowiło ponad 18 proc. w podwyższonym kapitale. W pierwszym półroczu 2019 r. spółka chce zadebiutować na NewConnect. Planuje rozwijać się w trzech głównych obszarach: jako globalny wydawca gier, w obszarze produkcji gier oraz w usługach dla producentów gier.

— Założyliśmy, że do 2020 r. wydamy co najmniej 10-12 tytułów w modelu wydawniczym, z czego premiery czterech — zaplanowaliśmy w perspektywie najbliższych miesięcy. Docelowo chcemy zdobyć dominującą pozycję wśród wydawców w Polsce i w regionie środkowo-europejskim — mówi Michał Gembicki.

Klabater chce świadczyć też usługi dla developerów gier: marketing i PR, dystrybucję, porting i doradztwo. Dodatkowo zajmie się również organizacją akcji crowdfundingowych. W tym celu, w sierpniu założył spółkę- -córkę na rynku amerykańskim — Klabater Inc. Podmiot ten będzie kluczowym narzędziem do umacniania pozycji Klabatera w USA, wspomoże działania PRowe i marketingowe realizowanych przez nią projektów.

Wewnętrzny zespół firmy Klabatera — Kraken Unleashed Games — pracuje nad debiutanckim projektem „Crossroads Inn”. To produkcja z pogranicza symulacji i strategii ekonomicznej, wzbogaconej o elementy RPG. Tytuł ma trafić do sprzedaży w przyszłym roku.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Suteniec

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / Klabater bliżej giełdy