Klarna zgłasza mniej klientów firmom windykacyjnym

Alicja Skiba
opublikowano: 2024-04-04 15:11

Klarna Bank zgłasza mniejszą część brytyjskich klientów firmom windykacyjnym niż we wcześniejszych latach. Odsetki za opóźnienia w płatnościach sprawiają, że więcej konsumentów reguluje należności w terminie - przekazał w środę Bloomberg.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Przypadki skorzystania z usługi trzech rat w Wielkiej Brytanii, które Klarna zgłosiła do windykacji, stanowiły 0,84 proc. w drugim kwartale ubiegłego roku. Dla porównania zaledwie dwa lata wcześniej odpowiadały za 1,95 proc.

W ubiegłym roku szwedzki fintech wprowadził po raz pierwszy w historii opłaty za opóźnienia. Odsetki ograniczone do 25 proc. wartości zamówienia doprowadziły do zwiększenia terminowości spłat o 55 proc.

Narażanie wrażliwych grup

Firma od dawna spotykała się z krytyką za praktykę przekazywania firmom windykacyjnym klientów, którzy zwlekali z rachunkami. W zeszłym roku brytyjski regulator Financial Conduct Authority zwrócił uwagę, że konsumenci z najbardziej wrażliwych grup mogą mieć ograniczone zrozumienie konsekwencji zaciągania tego typu długów.

Klarna publikuje zbiorcze dane na temat swojej współpracy z firmami windykacyjnymi dla swoich bardziej ugruntowanych operacji w krajach takich, jak Norwegia i Austria. W tym tygodniu zaczęła też udostępniać liczby w USA. W Stanach Zjednoczonych wskaźnik zmniejszył się o 180 pkt bazowych do 2,3 proc. w latach 2021-2023.