Przypadki skorzystania z usługi trzech rat w Wielkiej Brytanii, które Klarna zgłosiła do windykacji, stanowiły 0,84 proc. w drugim kwartale ubiegłego roku. Dla porównania zaledwie dwa lata wcześniej odpowiadały za 1,95 proc.
W ubiegłym roku szwedzki fintech wprowadził po raz pierwszy w historii opłaty za opóźnienia. Odsetki ograniczone do 25 proc. wartości zamówienia doprowadziły do zwiększenia terminowości spłat o 55 proc.
Narażanie wrażliwych grup
Firma od dawna spotykała się z krytyką za praktykę przekazywania firmom windykacyjnym klientów, którzy zwlekali z rachunkami. W zeszłym roku brytyjski regulator Financial Conduct Authority zwrócił uwagę, że konsumenci z najbardziej wrażliwych grup mogą mieć ograniczone zrozumienie konsekwencji zaciągania tego typu długów.
Klarna publikuje zbiorcze dane na temat swojej współpracy z firmami windykacyjnymi dla swoich bardziej ugruntowanych operacji w krajach takich, jak Norwegia i Austria. W tym tygodniu zaczęła też udostępniać liczby w USA. W Stanach Zjednoczonych wskaźnik zmniejszył się o 180 pkt bazowych do 2,3 proc. w latach 2021-2023.