Klasztor Szaolin szuka specjalistów

Łukasz OstruszkaŁukasz Ostruszka
opublikowano: 2014-09-08 00:00

Słynny klasztor buddyjski rekrutuje specjalistów zajmujących się mediami społecznościowymi — poszukuje dyrektora ds. mediów i specjalistę odpowiedzialnego za media społecznościowe.

Chińska agencja informacyjna Xinhua poinformowała, że to część planu rozprzestrzeniania kultury buddyjskiej i popularyzacji sztuk walki określanych jako kung fu. Mnisi są otwarci na pracowników z całego świata, ale preferują anglojęzycznych.

— Potrzeba wynika z internacjonalizacji Szaolinu — mówi Yanchong, mnich pracujący w Shaolin Intangible Assets Management Center. Świątynia potrzebuje nowych mediów, aby lepiej współpracować ze swoimi krajowymi i zagranicznymi fanami — świątynię odwiedzają bowiem studenci i przedsiębiorcy, którzy nie wywodzą się z kultury buddyjskiej.

Klasztor w Szaolin ma ponad 1500 lat i jest jedną z najbardziej znanych, a jednocześnie kontrowersyjnych świątyń buddyjskich w Chinach.

Krytykom najczęściej chodzi o komercyjną i kulturalną aktywność mnichów, w tym organizowanie znanych na całym świecie pokazów kung fu. Mnisi z Szaolin są też chińskimi pionierami w wykorzystywaniu nowych technologii. Klasztor był jedną z pierwszych instytucji religijnych w Chinach, która założyła swoją stronę internetową — ma taki adres od 1996 r.